Spring naar bijdragen

Jeep Grand Cherokee,zoemer Blijft Afgaan


Recommended Posts

hallo,ik zit met volgend probleem in costa rica!geen ervaren monteurs te vinden !dus ga zelf maar wat proberen!

heb dus een jeep grand cherokee,benzine ,4000cc,6 cil,van 1994

heeft het eigenlijk altijd goed gedaan behalve bij stationair draaien dat hij soms wat vanzelf omhoog ging in toerental

nu is die bij een lokale garagist geweest voor nazicht voor de keuring en toen ik hem daar ben gaan ophalen was er ook nog niks aan de hand en heb ik zo  n 25 km ver naar huis gereden

s anderdaags starte hij ook gewoon en dan gaat er normaal 4 of 5 dongs van het alarm af en dan is t gedaan! dat doet hij nu ook alleen begint er dan een heel irritant zoemgeluid te klinken!!!!zoemer zit ergens onder het dachboard zo te horen! ook als je dan de motor slil legt blijft hij nog doorzoemen en de enige oplossing is dan een zekering van 20 A waar IOD bijstaat eruit te halen

als deze zekering eruit is gaat de radio en de binnenverlichting niet meer en heb je na een tijdje geen druk meer op de remmem en de stuurbekrachtiging,dus om er die uit te laten gaat niet! hij rijd anders wel gewoon zoals vroeger maar dat geluid is om gek van te worden!!!!!!heb ook al de deurschakelaars nagekeken en de originele contactsleutel !gebruikt maar het blijft zoemen!!!!

weet iemand een oplossing? zoemer loshalen?maar waar zit hij juist en moet je daar het hele dachboard voor loshalen!?

zit hier ook een boordcomputer in deze moddellen en hoe lees je die uit?

al vast bedankt en zonnige groeten vanuit costa rica

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik moet kiezen tussen het los halen van m'n dashboard of rond blijven rijden met een irritante zoemer heb ik de keus snel gemaakt.

Ik heb ook een keer m'n dashboard gedemonteerd(bleek achteraf niet nodig te zijn) en ik ben 4 uurtjes bezig geweest met demonteren en monteren.

Ik weet niet waar die zoemer zit want ik heb nog nooit een zoemer gehoord in mijn zj

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kans is groter dat er een deursensortje is wat kapot is. Blijft de binnenverlichting ook branden?

In de achterklep zit ook een sensor. Als je op het lampje van de achterklep drukt, kan de verlichting uitgeschakeld worden, dus als de binnenverlichting niet brandt wil dat niet zeggen dat alle sensortjes in orde zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kans is groter dat er een deursensortje is wat kapot is. Blijft de binnenverlichting ook branden?

In de achterklep zit ook een sensor. Als je op het lampje van de achterklep drukt, kan de verlichting uitgeschakeld worden, dus als de binnenverlichting niet brandt wil dat niet zeggen dat alle sensortjes in orde zijn.

Lampje van de achterklep?

Misschien in de laatste zj modellen maar in mijn zj met modeljaar 96 zit die mogelijkheid niet volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lampje van de achterklep?

Misschien in de laatste zj modellen maar in mijn zj met modeljaar 96 zit die mogelijkheid niet volgens mij.

 

Zeker weten? Die zit heel onopvallend in het glas van het lampje verwerkt. Probeer er eens op te drukken. Kan natuurlijk ook zijn dat dit later is toegevoegd, de KJ heeft dat ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

neen ,die sensors van de deuren waren ook mijn eerste gedacht maar die teageren allemaal op de binnenverlichting dus ze sluiten wel degelijk

ben net nog gaan kijken om zeker te zijn maar mijn achterklep heeft geen deursensor!!!het enige is de vensterverwarming en het stoplicht!

dus het moet zeker iets anders zijn!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kans is groter dat er een deursensortje is wat kapot is. Blijft de binnenverlichting ook branden?

In de achterklep zit ook een sensor. Als je op het lampje van de achterklep drukt, kan de verlichting uitgeschakeld worden, dus als de binnenverlichting niet brandt wil dat niet zeggen dat alle sensortjes in orde zijn.

Hey masis je had gelijk, er zit inderdaad een schakelaar verborgen in het lampje in de kofferruimte.

Loop ik al 2 zomers met een schroevendraaier m'n slot dicht te klikken als ik met een bbq de muziek aan wil zetten.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...