Spring naar bijdragen

Xj 97 4.0 Probleem Met Lambdasensor


schneiders
 Share

Recommended Posts

Ik heb bij deze toch wat hulp nodig.

Het gaat om een 4.0 die goed start en loopt, als de motor op temperatuur is begint het probleem, ineens raar schokkerig lopen en de iac gaat wijd open, waardoor hij veel lucht aanzuigt.

Bij uitlezen geen foutcode, maar geeft bij beide o2 sensors waarde 1000 met een vraagteken erachter de waarde blijft bij uitlezen met lopende motor 1000 en wisselt niet(1e en 2e lambda).

Ik heb de 1e lambda vervangen en geen resultaat, verder iac verwisseld, mapsensor doorgemeten en TPS doorgemeten.

Als ik de 1e lambdasensor ontkoppel (stekker eruit) gaat de auto weer goed lopen.

Nou vraag ik mij het volgende af, zou deze storing ook kunnen ontstaan als de tweede lambda kapot is?

Volgens mij heeft deze alleen een controlerende functie, maar toch als er een sluiting inzit wellicht.

Verder is de auto origineel en is er niet met de bedrading gerommeld, behalve een ding, een vorige eigenaar heeft de electrische fan

(die blijkbaar niets meer deed) door verbonden naar het dashboard en daar een schakelaar gemonteerd, zodat deze manueel bediend word.

Nou zag ik in de FSM dat de werking van de fan ook aan de pcm hangt en aangezien de storing op temperatuur begint.............

Iemand een idee?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de tip Siert, ik heb de bedrading van allebei de sensors even nagelopen en de 2e had een draadbreuk, deze gerepareerd en nog steeds hetzelfde probleem. Zekeringen onder de motorkap doorgemeten en 1 kapot ( van de week waren ze allemaal goed) misschien gebeurt met het repareren van de draadbreuk.

PCM gereset en probleem blijft weg.

Is het circuit van de lambdasensors apart gezekerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...