Spring naar bijdragen

Oliefilterhuis Keerring


6 in-line
 Share

Recommended Posts

Beste Jp'rs,

 

Ik heb na lang wachten eindelijk de 3 keerringen vervangen van het oliefilterhuis.

Op het forum werd al aangegeven dat het een makkelijke klus is als de bout maar los wil.

Deze zat dus muur en muurvast.

 

Vraagje.

Ik heb de bout van het huis weer vastgezet aan het blok, deze flink aangedraaid.

Maar die bout wil niet vaster dan vast en het blijft een beetje druppelen (nieuwe ring zit wel goed op z'n plek).

Had ik de torxbout niet helemaal vast moeten draaien?

De ringen zijn ingesmeerd met een beetje verse olie.

 

Ik bedenk me later, het oliefilter draai ik stevig tot handvast.

Zit 't 'm soms daarin ......., dat ik als een malle die bout heb vastgezet?

 

Graag een berichtje van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zitten de ringen helemaal goed en zijn ze, of eentje, niet gedraaid bij het over de bout schuiven? Je moet voorkomen dat de o-ring draait anders lekt hij geheid. Vergelijkbaar met een elastiek dat je ergens vanaf rolt, dan krijg je een wokkel vorm erin en dat mag absoluut niet bij een O-ring. 

 

Wat het oliefilter betreft, handvast en dan nog een klein beetje is vast genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps, mogelijk ben ik niet helemaal duidelijk geweest m.b.t. de omschrijving van mijn vraag/probleem.

 

De ringen zitten goed op de plaats en ingesmeerd.

Het valt mij op dat ik de bout niet verder kan draaien dan vast en toch blijft het nat tussen oliefilterhuis en blok.

Het lijkt of ik geen schroefdraad meer heb om verder te draaien met de torxbout.

 

De enige verklaring is m.i. dat ik 'm dan dus wat losser moet draaien om de afdichting van de keer-ring weer te laten werken?

Toch?!

Of is het juist wel de bedoeling om de bout zo ver door te draaien dat 'ie' niet verder kan?

 

Omdat dat dingzo erg vast zat weet ik ook niet hoever ik 'm eigenlijk moet vastzetten.

 

 

Dat was 'm weer even mannen.

 

Hartelijke groet,

 

6 in-line

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ie zo vast zat kan komen door corrosiewerking tussen staal en aluminium, ik weet zo even niet of het een aluminium onderblok is?, maar in dat geval een stalen bout in een aluminium blok dat meer uitzet dan staal, daardoor zat die bout waarschijnlijk zo vast, ijzer op ijzer hetzelfde roestvorming op de schroefdraad dus dat zegt weinig over hoevast een bout weer moet bij monteren.

 

Je zou de dealer of een manual even moeten raadplegen wat de moment waarde is waarop die torx vastgezet moet worden. Als je deze te strak vastzet kun je de o-ringen juist weer pletten waardoor ze toch weer gaan lekken. Beetje losdraaien zou kunnen werken met nog frisse o-ringen, die kunnen dat wel eventjes hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...