Spring naar bijdragen

Kabelset Trekhaak Orgineel Jeep.


Recommended Posts

Beste mede forum leden,

 

Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een Jeep Grand Cherokee.

Bouwjaar 2000 en uiteraard een 4.7 liter.

Een aantal zaken dienden wel gerepareerd te worden en zijn dan ook al gerepareerd.

Leuk om zelf lekker te sleutelen.

Ook zat er geen trekhaak onder de Jeep, deze is nu ook sinds gisteren door mijzelf geplaatst.

Hierbij loop ik echter tegen een probleem op, het kabel set.

Hiervoor wil ik perse de originele set die links achter in de kofferruimte op de daarvoor bestemde stekker past.

Dit om elektrische storingen te voorkomen. ( Ik wil geen verknipte bedrading )

Ik dacht zelf dat dit geen enkel probleem zou zijn voor de dealer, die zal het wel weten!

Nou niets is minder waar, de dealer kan het onderdeel niet vinden want de "accessoires trekhaak staan niet op zijn tekening" .

Wie o wie kan mij helpen aan het originele Jeep artikelnummer hiervoor.

Uiteraard heb ik zelf al online en in het Forum gezocht, echter zonder resultaat.

 

B.v.D. voor de moeite.

 

Met vriendelijke groet ,

Robert  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien eens een foto posten van de (10-polige?) stekker aan auto-zijde en eventueel in een FSM kijken watvoor stekker het zou moeten zijn.

Als het toch past, dan hoef je er alleen een Europese 7 polige stekker op te zetten ipv de Amerikaanse 7-polige stekker.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

82206958 dat is de kabel die ik nodig heb. Daar zit de USA 7polige stekker aan. Deze is om te zetten naar de Europese. ( mits je een schema hebt, anders moet je alles doormeten )

 

Echter zal deze set toch ook geleverd zijn voor alle Europese modellen met in een keer de goede stekkers?

Of zijn deze wagens in Europa nooit met trekhaak af fabriek geleverd?

 

Naar mijn weten is er voor de EU markt een originele mopar trekhaak (is bij mij reeds gemonteerd) met de EU 7 polige stekker.

 

Helaas weet ik niet hoe ik foto's hier moet plaatsen anders was het een stuk eenvoudiger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


De set bestaat volgens mij uit twee delen:
- Enerzijds een kabel met een 10-polige stekker voor de auto-zijde en een ?-polige stekker voor de kontaktdoos zijde
- Anderzijds een Amerikaanse kontaktdoos met een stekker voor bovengenoemde kabel

 

Als je dealer er niet uit komt, kan je nog een andere dealer proberen

Maar anders zou ik de set bestellen, de bekabeling netjes van de 7-polige Amerikaanse kontaktdoos halen en aansluiten aan een Europese 7-polige kontaktdoos die je bij elke camping/aanhanger/onderdelen zaak kan halen.

Op deze wijze heb je je originele kabel en is het enige risicopunt de bekabeling die je zelf aan de Europese doos hebt geknutseld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

82206958 dat is de kabel die ik nodig heb. Daar zit de USA 7polige stekker aan. Deze is om te zetten naar de Europese. ( mits je een schema hebt, anders moet je alles doormeten )

 

Echter zal deze set toch ook geleverd zijn voor alle Europese modellen met in een keer de goede stekkers?

Of zijn deze wagens in Europa nooit met trekhaak af fabriek geleverd?

 

Naar mijn weten is er voor de EU markt een originele mopar trekhaak (is bij mij reeds gemonteerd) met de EU 7 polige stekker.

 

Amerikaanse trekhaken hebben geen typegoedkeuring in Europa. Voor Europa worden de goedgekeurde trekhaken gemaakt door Thule (voorheen Brink) en er staat inderdaad soms gewoon Mopar op het typeplaatje. De kabelbomen zullen ongetwijfeld ook bij Brink/Thule vandaan gekomen zijn.

 

Als je pers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Hoi,

 

Zou je willen laten weten waar in de USA je die kabel besteld hebt?

Voor mijn '98 ZJ moet ik ook zo'n kabel hebben.

 

De  trekhaak heb ik al, maar de kabel nog niet en die wil ik met zo min mogelijk knippen en solderen aan proberen te sluiten.

 

Bedankt,

Antoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ik heb mijn trekhaak er ondertussen opzitten. Voor de elektrische aansluiting heb ik deze set gebruikt: http://www.trekhaakland.nl/Kabelset-13-polig-universeel-uitgebreid

Wil je 7-polig, dan moet je deze hebben: http://www.trekhaakland.nl/Kabelset-7-polig-universeel-uitgebreid

 

Monteren is niet moeilijk, je hoeft niet te boren en al het benodigde materiaal is meegeleverd.

 

Ik besef mij dat dit topic gaat over een originele kabelset voor een WJ, maar wellicht dat deze info ook interessant is voor eigenaren van een ZJ. Ik hoop dus niet te veel off topic  ;)

bewerkt door Vette73
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Beste Vette73

 

Ik heb in de tussentijd een originele kabel set gevonden en over laten komen uit U.S.A.

Het heeft me echter veel meer tijd en moeite gekost dan ik dacht.

Dit ook omdat er eerst een verkeerd onderdeel binnen is gekomen.

 

De kabel set is nu uiteraard ook gemonteerd en eindelijk is het zoals ik het al wilde hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is mooi! Als je het uiteindelijk hebt zoals je het hebben wilde is het het wachten waard geweest denk ik.

 

Nu je er zoveel moeite voor hebt gedaan, zou je misschien iets meer info willen geven in dit topic over de kabel die je uiteindelijk hebt ontvangen? (artikelnummer en de naam van het bedrijf waar je hem uiteindelijk vandaan hebt).

Wellicht heeft een toekomstig lezer van dit topic er dan ook nog iets aan  :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Vette 73,

 

Het was zeer zeker de moeite waard.

Ik ben vrij lang aan het zoeken geweest.

Uiteindelijk vond ik er 1 bij een particulier.

Deze heeft hem voor mij opgestuurd.

Verder heb ik er geen enkele kunnen vinden op het internet.

Het is mij ook niet gelukt om het te verkrijgen via artikelnummers.

Heb het gevonden door te zoeken op merk type en bouwjaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...