Spring naar bijdragen

Dana 35 Non-C-Clip Overzetbaar Op C-Clip?


hvulink
 Share

Recommended Posts

Hallo Jeepers,

 

Is de dana35 non c-clipas makkelijk over te zetten op een Cherokee met een c-clip dana 35? De aandrijflijn van de c-clip as maakt geluid wat ik liefst zie verdwijnen. Zijn de aansluitpunten van ophanging, remmen enz. gelijk? Hoop op reacties van Jeepers met ervaring in deze eventuele swap.

 

Greetz Harold 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na wat speurwerk in andere topics er achter gekomen dat de overbrengingsverhouding van een handbak en automaat anders zijn. Niet interessant dus de swap die ik voor ogen had. Op zich toch nog wel nieuwsgierig of assen met gelijke overbrengverhouding welte swappen zijn.

 

Greetz Harold

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harolds,

Ik heb een xj 60 th anniversary van 2001. Hij heeft 196.000 gelopen en alle beurten gehad. Maar opeens begint mijn diff ook wat geluid te maken. Ook een Dana 35 clip as met LS. Volgens mijn garage niet de wiellagers. Ik ben van plan om eerdaags eens bij Brunekreef Performance in Lunteren langs te gaan voor een diagnose en offerte. Je houdt dan wel je eigen as en diff en weet dat alles goed is. Ik ben benieuwd of er Jeepers zijn met ervaring bij Brunekreef.

Gr

Ruud

bewerkt door Ruud Molenaar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na wat speurwerk in andere topics er achter gekomen dat de overbrengingsverhouding van een handbak en automaat anders zijn. Niet interessant dus de swap die ik voor ogen had. Op zich toch nog wel nieuwsgierig of assen met gelijke overbrengverhouding welte swappen zijn.

 

Greetz Harold

In principe heeft dit niets te maken met het soort versnellingsbak. Je zult er alleen voor moeten zorgen dat de 'nieuwe' as (non c-clip) dezelfde verhouding heeft als de 'oude' as (c-clip).

 

Stel jij hebt in je Cherokee een c-clip as met een verhouding van 1:3.55. Deze as kun je door iedere (handbak of automaat) non c-clip as vervangen zolang deze as ook maar de verhouding 1:3.55 heeft.

En om het zoeken wat eenvoudiger te maken, zul je dus eerst moeten weten welke verhouding jouw huidige as heeft. Dit moet op een type-plaatje op de as vermeld staan. Maar dan nog heb je geen 100% zekerheid. Een vorige eigenaar heeft misschien de verhouding aangepast, zonder het typeplaatje aan te passen ofzo.

 

Wil je 100% zekerheid, dan zul je het diff open moeten maken en het aantal tandjes op de tandwielen moeten tellen. 

3.55 = 39 op de ring en 11 op de pinion.

3.73 = 41 op de ring en 11 op de pinion

4.11 = 37 op de ring en 9 op de pinion.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks Dogjeeper,

 

Op internet (modderpoel) ook nog wat gevonden mbt overbrengingen:

 

De 4.0l automaat heeft 3.54

De 4.0l handgeschakeld heeft 3.07

De 2.5 l 4 cyl heeft 4.10

De 2.1 heeft als ik me nie vergis 3.73

 

Voor diegenen die ook nieuwsgierig waren :-)

Maar dit zijn de standaard verhoudingen waarmee de auto uit de fabriek kwam. En wil dus niets zeggen. Dat ik mijn YJ (4.0i handgeschakeld) kocht zaten er assen onder met 3.55. Inmiddels heb ik deze vervangen door assen met een 4.10 verhouding.

 

Dus welke motor/versnellingsbak je in je auto hebt zitten zegt niets over de verhouding in de assen. Tenzij je echt zeker weet dat niemand iets aan de auto heeft veranderd nadat deze de fabriek verlaten heeft. Dus wil je echt 100% zekerheid, dan gewoon even tandjes tellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...