Spring naar bijdragen

Carburateur Jeep Wrangler Yj 4.2 (Standaard)


Cherokoe
 Share

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb het hier al het 1 en ander op het forum gelezen of de  carburateur. Maar ik word er opzich niet veel wijzer van.

 

Het punt is: Mijn carburateur lekte benzine.

 

Nou heb ik alle pakkingen vervangen.. Maar nu loopt hij broerder dan ooit. Hij start wel meteen.. loopt ook mooi stationair. Maar naar een paar minuten begint hij echt slecht te lopen.. Als ik de motor dan uit doe.. En ik kijk in die klep onder de luchtfilter komt er witte rook naar boven..

 

Wat betekend dat? krijgt hij dan te veel benzine?

 

Helpp!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Witte rook?

Dat is niet echt het beeld bij verzuipen van de motor, ruik je een benzinelucht? Uit de uitlaat en inlaat?

Hoe liep het voordat je de carburateur open hebt gehad?

De vlotter kan lek zijn, heb je bij het terugplaatsen van de deksel alle naalden goed geplaatst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja witte rook:D Dacht eerst aan een nieuwe paus maar dat was het niet..

 

Nou ja voor dit geouwehoer liep de motor opzich goed..Alleen hij lekte behoorlijk veel benzine. En als hij koud was startte hij slecht telkens weer uit vallen en telkens verzuipen..(had het idee dat de pakking van de vlotterkamer lek was)

 

Nee en ik ben als de dood er voor dat die zuigers op 1 of ander manier verbranden..

 

of zou het gewoon van die nieuwe pakkingen komen? lijkt me sterk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de nieuwe pakkingen zal het niet zijn en die 6 cilinder sloop je niet zo snel met een beetje verkeerd mengsel hoor.

Ik heb zo'n carb een paar maanden geleden voor het laatst uit elkaar gehad.

Er zitten twee naalden die in de sproeiers zitten achter in de vlotterkamer, zit er daar niet een of twee van verkeerd?

Opnieuw openmaken dus, heb je gekeken of er vuil in de vlotterkamer onderin zit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de nieuwe pakkingen zal het niet zijn en die 6 cilinder sloop je niet zo snel met een beetje verkeerd mengsel hoor.

Ik heb zo'n carb een paar maanden geleden voor het laatst uit elkaar gehad.

Er zitten twee naalden die in de sproeiers zitten achter in de vlotterkamer, zit er daar niet een of twee van verkeerd?

Opnieuw openmaken dus, heb je gekeken of er vuil in de vlotterkamer onderin zit?

ik heb de vlotter kamer schoon gemaakt.. Ik vind het vrij bijzonder.. Want je kan eigenlijk vrij weinig verkeerd doen hieraan.. (goed oppassen voor de naalden dan)

 

Nou ja ik zal hem morgen wel weer open maken:D is kijken of ik iets verkeerd gedaan heb. Weet je toevallig ook nog hoe die kogeltjes zaten? Grote in de vlotterkamer toch? en die kleine bij de sproeier?  Zo heb ik ze ook weer terug gedaan. Maar had ineens m'n twijfels:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hihi, ja, ik kan iedereen de Weber aanraden. Ik heb eentje met een electrische choke, maar het loopt als een zonnetje. Gezien je symptomen die je had zou ik zeggen vacuum lek. Daarmee start de motor prima en loopt stationair, maar zodra je de gaspedaal aanraakt is het afgelopen. Ik had het ook. Vacuum lek opgespoord en gedicht en gassen maar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...