Spring naar bijdragen

Xj Verhogen Tot 6.5In


Recommended Posts

Morgen ga ik een xj ophalen van 1986,

Deze wil ik gaan verhogen om met 35ers te rijden, nu ben ik in het verleden wel bezig geweest met 33ers en dat ging prima.

Maar nu komen er 35in mudzila's onder, en de beste optie lijkt me longarms.

Deze wil ik zelf gaan maken, wie kan mij aan maten helpen en eventueel foto's van een longarm setup die hij zelf heeft of heeft gehad.

De assen worden ook vervangen door dana 44 voor en achter van een Wagoneer.

Nu wil ik richting de 6,5inch verhoging en ga ook de wielkasten aanpassen.

Ik weet dat het ook mogelijk is om het met een shortarm setup te doen, misschien dat iemand daar ook ervaring mee heeft.

Of als er iemand een set heeft liggen long, of shortarm met bij passende veren hoor ik het graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb zowel de short arm als de long arm versie gehad. Begon met de short arm versie 6.5 inch, bushwackers en aangepaste wielkasten en tijdens het terreinrijden hapten de 235-85-16 banden heel makkelijk in de wielkasten. Tuurlijk kan je dat voorkomen door langere bumpstops maar dan verlies je mijns inziens het nut van een 6.5 inch verhoging tijdens het terreinrijden. Ben daarna overgestapt op een 8 inch longarm conversie met 35 inch banden wat ik fijner vond rijden zowel op de weg als in het terrein. Wil je het volle profijt hebben van een 8 inch verhoging met 35 inch banden dan moet je de wielkasten tot aan het randje wegslijpen. Bij een 6.5 inch verhoging met 35 inch banden zal je een compromis moet maken bij een long arm conversie.

 

Maak wel de juiste keuze bij het type verhoging want ik had er wel geregeld problemen mee bij de apk omdat keurmeesters niet altijd blij zijn met flink aangepaste auto's waarbij alles groter en breder is en als dan ook nog het chassis aangepast is vanwege de longarm conversie kan het wel eens voor kleine uitdagingen zorgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...