Spring naar bijdragen

Wj Crd Start Niet, Foutcode P0340


Recommended Posts

Controleer eens op het filter of het zwarte blokje wel goed op het filter zit, en of de O-ring niet gebroken is.

Heb eens naar een storing van niet/heel slecht starten meer dagen gezocht, tot ik dit blokje nog eens los en vast draaide. Ik zag met de laatste slag van vastdraaien dat de 2 torks schroefjes dat blokje net iets op tilde (En dus lucht als gevolg) Mercedes verving overigens dit blokje altijd mee bij een beurt als het filter er ook af moest, zoveel problemen hadden ze met die blokjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal er nog eens naar kijken, Charlie.

Het zwarte blokje op het filter is toch de retour?

Zondag heb ik de aanzuigslang van de pomp op het filter los gemaakt, er een slang aangemaakt en die in een beker diesel gehangen. Al na enkele seconden starten was het bekertje leeg (is dat normaal??) maar ook toen sloeg de motor niet aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blokje zit idd in de retourleiding.

 

Geen idee of de diesel zo snel aangezogen moet worden. De slang die normaal midden op het filter zit is de gene die jij los hebt gehaald hebt of niet? Mercedes zette deze na het vervangen van filter meestal vol met olie om lucht te voorkomen.

 

Is hij na het vervangen van filter nog wel aangesprongen, of was filter wissel pas nadat de ellende begon?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het filter niet vervangen maar gedemonteerd om bij de krukassensor te kunnen komen.

Het filter staat vol diesel. Heb idd de middelste losgehaald (aanzuig rechtstreeks van opvoerpomp).

 

Ik zal de retourleiding (slang) eens (bijna) dichtknijpen met een griptang en kijken wat er dan gebeurt. Best kans dat het zwarte blokje op het filter de druk regelt van de opvoerpomp naar de hogedrukpomp. Als die stuk is, kan de opvoerdruk wel eens te laag zijn. Straks even proberen.

 

Weet iemand of mijn veronderstelling juist is dat het zwarte blokje op het filter de opvoerdruk regelt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mercedes heeft mij wel eens verteld dat je de stekker van de brandstof rail bij de WJ los kan gooien. De noodloop regelt dan dat er maximale druk op de injectierail komt te staan.
Dat zou je dus ook nog kunnen testen om uit te sluiten dat het brandstofdruk is....

 

Heb hier in Bonaire geen WJ en/of FSM bij de hand dus kan je zo niet beter uitleggen welke stekker dat ik bedoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatste poging voordat ik morgen voor tien dagen naar NL ga:

- retourslang dichtknijpen geeft geen verbetering

- stekker brandstofrail eraf evenmin

- met de multimeter lees ik geen signaal op de verstuiver. Is er geen signaal of kan ik hem niet aflezen?

- na loskoppelen accu verdwijnen de foutcodes niet. Dan nu toch maar investeren in een DRB III die ze kan wissen.

Actuele foutcodes:

P0340 Camshaft Position Sensor

P0530 A/C Refrigerant Pressure Sensor Circuit

P0703 Brake Switch Stuck Pressed or Released

P1685 Skim Invalid Key

De eerste 2 waren er steeds, de derde soms wel, soms niet en de laatste sinds ik de krukassensor heb vervangen.

 

SHIT!!! Terwijl ik dit typ en de betekenis van de foutcodes erbij zet zie ik een heel domme fout! Ik was op zoek naar foutcode 1658, die me helemaal niet relevant lijkt. Nu ik de foutcodes hier opschrijf zoals ik zojuist opnieuw heb afgelezen en genoteerd zie ik dat het P1685 is. Die is wel heel veelzeggend! :frusty: :frusty: :frusty:

 

Daar nu meteen mee verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer de motor te starten en tegelijkertijd iets van remmen reiniger [wel de brandbare versie]

Of startpilot in het inlaatkanaal van het luchtfilter te spuiten.

De injectoren van deze motoren gaan wel eens stuk en,

lekken inwendig daardoor niet genoeg druk om in te spuiten

Dat lijkt me niet de oplossing. Ten eerste moet het hele inlaatsysteem (luchtfilter-turbo-intercooler-spruitstuk en tussenliggende buizen en slangen) met brandbaar mengsel worden gevuld. Ten tweede: de kans is groot dat de motor inderdaad even rond gaat, maar dat zegt me niets over de oorzaak en lost dus niets op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De foutcode p1685 betekend dat je sleutel niet herkend word

dan blijft ook de rode led in het instrumentpaneel knipperen als je hem op contact

zet.probeer anders je reserve sleutel,een defecte en of geprogrammeerde sleutel kan je niet meer programmeren.

Kan je ook zien of de fout code's actief zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Bij het op slot zetten en weer openen met de afstandsbediening blijven de knipperlichten opvallend lang branden. Na de startpoging knipperen de lichten wederom als ik hem van contact zet. Met beide sleutel/ab-sets zelfde beeld.

 

Volgens zeggen van de dealer moet er bij herprogrammeren van de sleutels online contact zijn met Jeep. Hij kan dus niet ter plaatse komen, de auto moet daar naartoe. Hij past volgens mij n

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De sleutelcode moet je online via Chrysler aanvragen het programmeren kan Offline.

Maar als de sleutels niet werken of defect zijn dan wordt de startmotor ook niet aangestuurd.

Klinkt logisch. Ik heb het idee dat er een alarmsysteem is opgebouwd dat niet origineel Jeep is. Misschien dat deze anders ingrijpt? Geen idee.

Ik zie geen andere optie meer dan de dealer de wagen te laten ophalen en aan zijn apparatuur te hangen....

 

Volgende week maar eens regelen, dan kan m'n meisje weer met haar WJ rijden en krijg ik m'n WK weer terug :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Kleine update: hij staat nog steeds bij de dealer. Die weet volgens mij niet echt wat-ie er mee moet. Ziet als FIAT-boer waarschijnlijk zo'n auto voor het eerst.

Volgende week maar weer eens langs gaan :frusty:

Alternatief is hem op de auto-ambulance te laden en naar NL te slepen. Niet echt een ritje waar ik naar uitkijk.....

 

To be continued

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maar weer eens langs geweest bij de dealer. Onduidelijk verhaal. Zeggen dat ze met de nieuwe generatie apparatuur mijn computer niet kunnen uitlezen. Weten wel te melden dat er minstens twee verstuivers lek zijn, want veel retour. Blijkbaar is het wel gelukt om hem te starten met startpilot (ook jouw idee, Ronmel) en bleef-ie daarna lopen. Op de valreep meldde de monteur nog dat hij zeker het alarm uit zou bouwen omdat dat niet goed functioneert. Dat laatste was mij ook opgevallen.

 

Nu maar eens nadenken. Weet iemand een goed adres voor verstuivers? De volle (Jeep)mep betalen gaat me te ver voor een auto met 300k op de teller, zelfs al weet ik dat-ie verder goed onderhouden is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...