ours alpin Geplaatst July 12, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2014 Gisteren hield ineens de WJ CRD ermee op. Sloeg af binnen een minuut na starten en slaat nu niet meer aan. Foutcode uitgelezen: P0340: fout in het Camshaft Position Sensor circuit. Inmiddels de CPS gedemonteerd. Volgende week maar eens opzoek naar een nieuwe. Wel voor een correcte prijs natuurlijk Heb een Fiat-Jeep dealer op 5 minuten en een Mercedes dealer op een kwartiertje (wat een mazzel). Ben benieuwd wat ze ervoor vragen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst July 12, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 12, 2014 Ben benieuwd wat ze ervoor vragen. Bij de ene 4 keer te veel, en bij de andere 5 keer te veel... Maar ja, je moet het er voor over hebben, want bij de ene is hij met diamant en bladgoud belegd, en bij de andere speciaal geselecteerd door 18-jarige blonde vestaalse maagden, die enkel Bru drinken en vegetarisch leven... 2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst July 16, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 16, 2014 Dealer 210 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst July 18, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2014 Meevaller: sensor kostte uiteindelijk 95 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst July 18, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2014 De omschreven klachten komen ook van lucht in de diesel....... Op het dieselfilter zit een retourblokje, als deze niet helemaal goed afsluit (O-ring of niet helemaal recht aangedrukt op filter) dan krijg je dit ook weet ik uit ervaring Heb daarbij overigens nooit de fouten uitgelezen, dus weet net of hij dan ook die fout gaat geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst July 20, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2014 Weet iemand hoe ik de foutcodes kan resetten zonder OBDIII-tools? Blijft een foutcode voorkomen als de oorzaak is verholpen? Brandstoftoevoer gecontroleerd door verstuiverleiding wat los te draaien. Diesel spuit alle kanten op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst July 20, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2014 Op stekker Camshaft Position Sensor gemeten: 5V aanwezig en 12V tussen pin 1 en 3. De stekker is niet goed bereikbaar als deze is aangesloten, dus signaal controleren op pin 3 bij starten is wat lastig. Misschien met een scotchblock er een meetdraad aan koppelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 20, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2014 Ownee..... geen scotchblokjes gebruiken..... beter een tussen kabeltje maken om te meten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst July 20, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2014 Je hebt helemaal gelijk, Ab, maar ik heb niet alles in huis en wil de bitch weer snel aan het draaien hebben Kan niemand me zeggen hoe de foutcodes gereset moeten worden? Ik heb de accu al losgekoppeld maar dat helpt niet. Codes opvragen voorat ik start geeft direct P340 en P530. Die laatste is omdat m'n airco drukloos is. Ik zou de weerstand kunnen testen van de drie draden van de sensor naar de PCM-kant. Moet ik alleen ergens de pinnummering van de grote connector vinden. Weet dat pin 7 en 8 betrokken zijn. Maar welke zijn dat??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 20, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2014 Foutcodes met DRB tool resetten, of automatisch na 40 cycles... Retrieving codes (2005-2010 Grand Cherokee):Insert and turn the ignition key from "Off" to "On" three times, moderately fast and without pausing ("ON" is when the digital odometer displays): Tip: use the "count to 5" method, where "1" is the first "On": Off > On > Off > On > Off > On 0 1 2 3 4 5 0 - Insert key (Off)1 - On2 - Off3 - On4 - Off5 - On At the third "On" the odometer display will read "DTC REPORT" and list the codes. If no codes are present the message "Done" will appear. Erasing codes: After three good trips the MIL is extinguished and the Task Manager automatically switches the trip counter to a warm-up cycle counter. DTCs are automatically erased following 40 warm-up cycles if the component does not fail again. DTCs can be erased anytime with a DRB III. Erasing the DTC with the DRB III erases all OBD II information. The DRB III automatically displays a warning that erasing the DTC will also erase all OBD II monitor data. This includes all counter information for warm-up cycles, trips and Freeze Frame. Pin bezetting op de PCM heb ik zo even geen idee van...... geen FSM bij de hand? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst July 20, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2014 Thanx Ab, 40 cycles zit er even niet in, niet eens Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronmel Geplaatst July 20, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2014 Foutcode p0340 heeft bij dit type jeep te maken met je krukas sensor, deze kan defect zijn en/of bedrading probleem. Groeten de JEEP dealer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 20, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2014 Foutcode p0340 heeft bij dit type jeep te maken met je krukas sensor, deze kan defect zijn en/of bedrading probleem. Groeten de JEEP dealer. Ik lees toch wat anders....... camshaft is nokkenas, en krukas is cranckshaft. Of is het bij de 3.0CRD anders, graag wat meer info Ronmel? Er is trouwens een TSB over dit probleem -klik- Hier meer TSB voor de WK -klik- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronmel Geplaatst July 20, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2014 Ik lees dat hij een wj crd heeft in een wj ligt een 2,7crd En daar is deze fout code een crankshaft position sensorik zal het document even op zoeken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst July 20, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2014 Is idd een WJ (WG) 2.7 CRD, bouwjaar 2002. FSM geeft in de CRD-bijlage aan dat foutcode P0340 de Camshaft Position Sensor betreft, dus ik zie de crankshaft sensor hier ook niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronmel Geplaatst July 20, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2014 Document gevonden de fout code p0340 Het is een gecombineerde fout krukas/nokkenas maar er word als eerste gekeken naar de krukas sensor, de motorcomputer vergelijkt deze twee signalen nokkenas en krukas, hij kan dan een fout op het nokkenas aangeven terwijl de krukas het probleem is. wg p0340.pdf Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 20, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 20, 2014 Is idd een WJ (WG) 2.7 CRD, bouwjaar 2002.FSM geeft in de CRD-bijlage aan dat foutcode P0340 de Camshaft Position Sensor betreft, dus ik zie de crankshaft sensor hier ook niet. hehehe.... ik lees een GC 2006, dus WK 3.0CRD Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst July 21, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2014 hehehe.... ik lees een GC 2006, dus WK 3.0CRD Je baseert je op m'n profiel, neem ik aan? Daar kan helaas maar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst July 21, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2014 Document gevonden de fout code p0340 Het is een gecombineerde fout krukas/nokkenas maar er word als eerste gekeken naar de krukas sensor, de motorcomputer vergelijkt deze twee signalen nokkenas en krukas, hij kan dan een fout op het nokkenas aangeven terwijl de krukas het probleem is. Goed gezien! Deze heeft me in het FSM niet getriggerd. Waarschijnlijk omdat erbij staat dat de storing optreedt bij draaiende motor en ik geconfronteerd wordt met een weigering te starten. Heb me vast wat verdiept in de materie. Ik weet nu ook hoe ze een WJ (WG) in elkaar zetten: Ze beginnen met een Cranckshaft Positioner Sensor en bouwen daar de auto omheen Maar er schijne een luikje te zijn achter de middenconsole? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 21, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2014 Je baseert je op m'n profiel, neem ik aan? Daar kan helaas maar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst July 26, 2014 Rapporteren Share Geplaatst July 26, 2014 En? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst July 27, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 27, 2014 Al een week van huis, niets kunnen doen dus. Eind vd week verder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst August 2, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 2, 2014 Ben weer op honk, ga me mentaal voorbereiden op het vervangen van de Crankshaft Position Sensor Deze zit boven/achter de startmotor op het motorblok. Van bovenaf kan ik er iig niet bij, moet er dus op de rug onder. Weet iemand of de startmotor eraf moet en wellicht nog meer? FSM is hier niet helder over. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst August 8, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2014 Inmiddels een poging gedaan de CKP van onderaf te benaderen. Zonder hefbrug lukt dat niet, als het m Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst August 18, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2014 (bewerkt) Inmiddels zit de nieuwe CKP er in. Boel opgebouwd en..... niet starten (aanslaan) Wel een foutcode erbij: 1658 Starter Enable Relay Control Circuit. 0340 is er nog steeds. Nu eerst maar eens zorgen voor een OBDII-tool om de foutcodes te resetten. Zien wat er dan nog speelt. Heb de brandstoftoevoer gecontroleerd (moest toch ontluchten omdat het filter eruit is geweest) en heb twijfels op dat vlak. Ik neem aan dat een te lage druk op de common rail leidt tot een foutmelding. Eens uitzoeken hoe dit geregeld wordt. Weet iemand zo of je het elektrische signaal op een verstuiver met een multimeter kunt vaststellen? August 18, 2014 bewerkt door Ours alpin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.