Spring naar bijdragen

Hallo, Ik Ben Nieuw Hier Met Heel Veel Vragen.


Boy
 Share

Recommended Posts

Hoi hoi,

Ik ben boy 37 jaar en eigenlijk vind ik jeeps al men hele leven mooie auto's. Een Suzuki heb ik dan ook verschillende gehad maar de echte jeep nog niet en dat moet er toch maar eens van komen.

Ik ben dan nu ook al een tijdje aan het neuzen in de materie en ik ben er achter gekomen dat het een echte hobby auto is. Dat is op zich geen probleem. Maar het maakt het ook niet makkelijk om een keuze te maken wat ik het beste kan aankopen.

 

Mijn voorkeur gaat uit naar een CJ7 V8 die gewoon goed en hard is waar je jaren plezier van hebt.

Ik ga er gewoon mee op de weg rijden bij mooi weer, verder niks geks. Deze jeeps staan er verschillende te koop voor 18.000 euro nou dat wil ik er niet voor uit geven.

 

Optie 2 een mooie in top conditie CJ5 rond de 11.000 euro dat zou nog kunnen.

 

Maar,

 

1. een CJ5 of een CJ7? Wat mij opvalt is dat de handel bij een CJ5 niet echt door loopt. Een CJ5 in top conditie die al meer als 7 maanden te koop staat bij een garage waar 100derde mensen in de maand komen. lijkt mij erg lag. Dus is de interesse in een 5 niet echt aanwezig. En waarom dan.

 

2. Wat ik ook tegen kom zijn jeeps CJ7 met een onderstel van een CJ5 40 jaar oud en dan op gas wegenbelasting vrij. Maar is dit wel aan te raden en eventueel later wel verkoopbaar? Op zich heb ik hier een raar gevoel bij.

 

3. Dan de motor een 6 of 8 cilinder

 

4. Of een mooie CJ7 6 cilinder op LPG de tank uitbouwen laten keuren bij RDW en klaar. Die staan er zat te koop.

Maar het risico dat de keurmeester de jeep verder gaat keuren dan de uitbouw van de LPG installatie is aanwezig. Als hij de jeep dan af keurt zit ik te kijken met mijn mooie aankoop waar ik niks mee kan.

 

Kortom, ik heb er te weinig verstand van om een goede beslissing te nemen.

 

Wellicht dat hier jeep liefhebbers zijn die wat adviezen kunnen geven.

 

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Boy

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kortom, ik heb er te weinig verstand van om een goede beslissing te nemen.

 

Man man man... er zijn hier kerels op  het forum die dan gaan antwoorden dat hetgeen je te kort komt aan verstand bij een Jeep, meestal met geld moet bijpassen...

 

Ik wens je veel succes met je zoektocht, doe het rustig aan, luister naar goede raad en koop met je ogen niet met je gevoel... and if it's too good to be true, it usually is... :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Boy !!

 

Succes met de zoektocht naar de juiste Jeep voor jou.

 

Misschien kan je eerst een meeting of evenement bezoeken, daar komen de (rijdende) liefhebbers.

En vaak willen ze je alles vertellen over hun Jeep en ervaringen.

Ga niet af op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor de reacties.

Ik heb inmiddels in een CJ5 gereden.

Dat was toch wel even wennen.

En ik heb verschillende mensen gesproken en mijn beleving gedeeld over de verschillen en het rijden met een CJ 5 of 7.

 

Ook Rob bedankt voor je mailtje.

 

Ik ben er nog niet echt uit, maar het kan maar zo een Wrangler worden.

Ook deze wil ik eens beleven kwa rijden.

 

Ik doe rustig aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het hangt af van wat je zelf wil en kan doen. Aan zo een oude cj7 is altijd wel iets loos. Ga je daar steeds mee bij een garage, dan kost dat je hopen geld. Doe je veel zelf, dan valt het "iets" beter mee.

Vooraleer je koopt informeer hier eens op het forum als de Jeep gekend is. Je kan ook nog eens compressie meten, kijken voor lekkage lekkage is vaak te wijten aan uitgesteld/slecht onderhoud), schakelen zonder kraken, roest op de gebruikelijke plekken (er zijn hier topics over), controleer ook de lagers. Heeft de verkoper hier een probleem mee, dan heeft ie iets te verbergen.

Maar een nette cj7 v8 kost geld.

Koop je een TJ? ziet er ook leuk uit, is veel betrouwbaarder en vraagt minder onderhoud. Rijdt ook veel comfortabeler (met het gezin erbij) dankzij de spiraalveren.

Maar dan heb je geen cj7 V8 ...

bewerkt door wimbo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo allemaal,

 

Na een poosje zoeken, proefrijden en praten met verschillende mensen over de verschillende types Jeeps ben ik er uit wat voor mij de voorkeur geeft.

Het wordt een TJ.

 

Nogmaals bedankt voor jullie tips en tot later op dit forum.

 

Groetjes Boy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...