Spring naar bijdragen

gegevens mbt abs recall xj '91??


corfu
 Share

Recommended Posts

er zijn voor de xj's uit '91 een tweetal terug-roepacties geweest mbt het abs systeem.

volgens de uitvoerende dealer destijds en volgens jeep nl zijn al de nodige onderdelen op mijn jeep toen vervangen en geclaimd.

mijn huidige dealer kan echter alleen de claim terug vinden voor een paar nwe schijven.

nu een paar reparaties en veel nwe onderdelen verder en nog steeds een kapot systeem denk ik dat er toch ergens fouten zijn gemaakt maar niemand kan mij exact vertellen welke onderdelen er vervangen hadden moeten worden.

heeft hier iemand een lijst met de exacte onderdelen welke mbt deze acties vervangen dienden te worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gebruik even de zoekfunctie met "recall". Er is een draadje REMPOMP, duidelijk hoorbaar in interieur. Daar vind je praktisch alles over die recall. Ik heb begrepen dat op de ABS pomp een levenslange garantie zit. Met behulp van je VIN-code kun je terugvinden of die recall al is gedaan. Het adres kon ik zo snel niet vinden, maar wie zoekt ...... (is in ieder geval een Amerikaanse site).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

No Incomplete Recalls or Customer Satisfaction Notifications Exist dit is dus wat ik krijg.

wat betreft de abs pomp is mij ook verteld dat er een levenslange garantie op zit dit is volgens jeep nl maar twee?! jaar.

mijn probleem is dat er volgens de uitvoerende dealer de abs pomp is vervangen, de hoofdremcyl. nwe schijven voor en zgn brakerotors al weet ik niet wat dit laatste is.

maar de klachten zijn nog precies als de reden waarom de recall is geweest nl; wegvallen van remkracht (tijdelijk) en al wat er is aan remkracht op zo'n moment gaat naar het linker voorwiel totdat ook daar het abs ingrijpt.

heb nu ook al de sensor laten vernieuwen links voor, het systeem laten ontluchten nwe remvloeistof dus nu en het prbl. blijft nogsteeds.

volgens wragler 87, mijn dealer hier in a'doorn en b&s blijft nu nog het kleppen of ventielen huis/ kamer over wat het probleem kan zijn of de abs pomp is nogsteeds niet goed.

de dealer in echt die de recall heeft uitgevoerd zegt echter dat de sensoren dichter op het wiel moeten worden afgesteld.

is het volgens jullie ook niet zo dat als het werkelijk nu de kleppenkamer/ huis o i d

is dat dat ook met die recall vervangen had moeten worden?

want dat is dan wat de specifieke problemen veroorzaakt.

gr yury

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het enige dat ik weet is als je de melding No incompelete recalls krijgt dat je Jeep dan door de dealer voor alle recalls is afgemeld. of het werk ook daadwerkelijk is gedaan is een vertrouwenskwestie bij de dealer.

over ABS ga ik me verder niet uitlaten want ik weet alleen op een basic level hoe het werkt en uiteindelijk sta ik daar met m'n werklaars tussen m'n tanden wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt pullie,

en je raakt de spijker op zijn kop want daar zit naast het technische het andere probleem ; ze vertellen allemaal wat anders mad.gif en komen ze geen van alle met gelijke info over gedane/ ge claimde reparaties en de vervangen onderdelen en ik de portomonee maar blijven trekken wink.gif

volgens jeep nl zijn alle recalls gedaan maar ze noemen minder onderdelen op als de uitvoerder, m'n nwe dealer kan alleeen maar een claim van de schijven vinden. en niemand lijkt te kunnen vertellen welke onderdelen vervangen moesten worden met deze recalls.

t zal dus nog wel wat strijd gaan worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De afstelling van je ABS sensoren kan er NIET toe leiden dat je auto naar één kant trekt, punt!

Het enige wat kan gebeuren, is dat hij pulzen mist of niets meer aangeeft. In dat geval werkt het ABS niet meer en gaat je ABS lampje aan, verder niets.

Omdat bij jouw het ABS wel ingrijpt, kun je het sensorenverhaal regelrecht naar het land der fabelen verwijzen! Je ABS werkt, maar er wordt op één wiel onvoldoende druk opgebouwd of de remklauw zit muurvast....

Laat je nix wijsmaken, dit is een mechanisch of hydraulisch probleem! En als een garage pas geleden aan je remmen heeft gewerkt en de auto meegegeven heeft in de veronderstelling dat het goed is, zou het hen netjes staan om in ieder geval de moeite te nemen om even de remklauwen los te halen en/of te controleren of er op beide klauwen evenveel druk komt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

87 wrangler heel erg bedankt, hier kan ik weer mee verder

heb morgen vroeg weer een afspraak staan, 3de alweer deze week, dus hij zal er nu wel even blijven.

ze gaan zowel de abs pomp als ook de hoofdremcyl nalopen want al zijn ze nieuw wink.gif worden ze wel het meest verdacht. zeker de hoofd cyl waar de kleppenkamer misschien niet goed werkt. sowieso nog garantie aangezien ze afgelopen feb vernieuwd zouden zijn.

er is idd een kleine afwijking in remwerking/kracht tussen lv en rv maar dit is volgens mij nooit t probleem omdat als hij kuren krijgt er heel duidelijk alleen remdruk en dus kracht naar lv gaat ( hij duikt dan over lv en trekt xstreem naar l) dit doet ie niet als de remmen weer normaal functioneren

zijn er ook verhalen bekend van recall afmeldingen terwijl niet of niet alle onderdelen vervangen zijn?? ( heb nl al een aanrijding gehad omdat de remmen niet werkten wink.gif )

hoop trouwens wel dat ie voor t weekend klaar is want ik wilde graag naar spaarnwoude gaan as zondag.

gr yury

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...