Spring naar bijdragen

Probleem Koelvloeistof/rem?


kubbenga
 Share

Recommended Posts

Beste allemaal,

Vandaag op de snelweg kwam ik na een aantal km rijden tot de ontdekking dat ik niet harder kon rijden dan 80, daarnaast rook ik een branderige lucht en kwam er links en rechts voor bij me wielen witte rook vrij... Auto stilgezet op de vluchtstrook en motorkap open. Het enige wat mij opviel was een bijna leeg koelvloeistof reservoir. Bovendien merkte ik bij het afremmen op de vluchtstrook dat mijn rempedaal erg hoog zat en zodoende snel reageerde.

Is het mogelijk dat mijn remmen zijn blijven hangen voor een moment, waardoor de witte rook en branderige lucht is ontstaan en harder rijden dan 80 vanuit me 5e versnelling niet lukte? Of moet ik meer denken aan een mogelijk probleem mbt mijn koelvloeistof?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk zijn je remmen blijven hangen. Kwam de motor wel makkelijk op toeren als je gas gaf? of had deze daar moeite mee tot bijna af willen slaan? Waren de velgen ook heet? Als de remmen aanlopen is dat een na laatste normaal. De motor probeert de aandrijving sneller te laten lopen terwijl de remmen dit tegenhouden. Beetje zoals elke motor uiteindelijk afslaat als je afremt tot stilstand en de koppeling niet induwt.

 

Koelvloeistof laag niveau kan niets met je remmen te maken hebben, bijvullen tot het niveau op het reservoir en regelmatig het niveau controleren, ook of er geen bruine smurrie in het reservoir drijft (=olie bij de koelvloeistof). Zolang er geen dikke witte rookwolken uit de uitlaat komen is er weinig ernstigs met de motor aan de hand zolang ook de temperatuur normaal blijft. Je zou bij koelvloeistof verlies ook ergens een klein lek op een slang kunnen hebben, de radiateur of in je binnenverwarming systeem.

bewerkt door PepijnS
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...