Spring naar bijdragen

Xj Vast In P Stand


Rudolfo
 Share

Recommended Posts

Ik rij mijn XJ sport 2001 achteruit de garage uit en zet de automaat in P en zet de motor uit. Even later wil ik er weer vooruit in maar ik krijg de automaat niet meer uit P. Ik kan wel starten. Knopje op automaathandel voelt anders aan dan normaal. Tussenbak vrijgezet en de XJ in de garage geduwd.

Waar kan ik het eerst gaan zoeken om deze blokkade op te lossen?

Vr. Gr

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben zelf aan het googelen gegaan en ik begrijp dat waarschijnlijk een plastic stift in de handle is gebroken. Het schijnt dat je deze kan vervangen door een Chinees eetstokje op dezelfde lengte te brengen. Geen idee ga morgen eerst het handvat van de automaat maar verwijderen. Voorzichtig los tikken naar boven met een rubber hamertje. Ik wil eerst alles even zelf zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen middenconsole gedemonteerd. Uit de keuzehandle haal ik een plastic staafje met nog twee bolletjes. In het handvat zie ik nog een restant zitten. Kan ik dit staafje los kopen? Ik wil wel op safe spelen en straks niet in Frankrijk weer met een geblokkeerde bak staan :) Ik weet nu wel hoe ik dit handmatig kan oplossen. Het zal nog wel verder demonteren worden om het afgebroken gedeelte te verwijderen. Ik neem aan gehele handle losnemen. Ik hoor graag van jullie.

 

vr gr

 

Ruud

post-12925-0-26689400-1396779703_thumb.j

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan je dat niet van metaal laten draaien.?

 

Breek het ook niet meer af.

 

 

Gr Nico

 

Vanmorgen middenconsole gedemonteerd. Uit de keuzehandle haal ik een plastic staafje met nog twee bolletjes. In het handvat zie ik nog een restant zitten. Kan ik dit staafje los kopen? Ik wil wel op safe spelen en straks niet in Frankrijk weer met een geblokkeerde bak staan :) Ik weet nu wel hoe ik dit handmatig kan oplossen. Het zal nog wel verder demonteren worden om het afgebroken gedeelte te verwijderen. Ik neem aan gehele handle losnemen. Ik hoor graag van jullie.

 

vr gr

 

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer ik het plastic staafje terugplaats dan schuiven bij het indrukken de twee staafjes van het breukvlak langs elkaar. Nu heb ik op het staafje wat eruit gehaald kon worden een gedeelte van een sproeikop van een spuitbus gelijmd met secondenlijm. Kop afgezaagd op dezelfde lengte als het resterende pennetje, gaatje boren in de kop en vastlijmen. Voorlopig werkt alles weer prima. Ga nog wel kijken wat er origineel valt aan te passen maar we kunnen weer rijden. Oplossing uit Nederland :)

post-12925-0-60647600-1396872722_thumb.j

bewerkt door Rudolfo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...