Spring naar bijdragen

Krukas Keerring


Ambu
 Share

Recommended Posts

Hallo,

 

Iemand ervaring in het vervangen van de achterste krukas keerring.

 

Heb de zg dubble keerring eruit gehaald en krijg

als nieuw setje nieuwe enkele keerringen. ( wel 2 halve maantjes)

 

Zijn deze net zo goed als de oude of beter niet te plaatsen?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met wie hebben wij het genoegen is het "Ambu" of toch "Bleubaret". :)

 

Nu naar je vraag:

-Wat bedoel je met de zg. dubbele keerring. Foto?

- ,,         ,,           ,,       nieuwe enkele keerringen, Foto?

Waarom heb je de boel los gesleuteld.

Heb je alleen de hoofdlagerkap verwijderd of is de krukas in z'n geheel verwijderd.

Voor een goed advies heb ik (wij) meer informatie nodig.

Het vervangen van de rear main seal is beslist niet een kwestie van pak een nieuwe seal plof hem er in en rijden maar.

Ga je blindelings op het advies van sommige handelaren af dan kan je dat duur komen te staan, van een wederom een lekkende seal tot een in de soep gedraaide krukas. :frusty:

Dus wees wijs en reageer op de bovenstaande vragen dan kan ik (wij) je verder helpen. 

Chris     

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo chris, doe beiden maar. :thumbsup:

 

De geleverde keerringen zijn helaas niet goed en inmiddels de juiste ontvangen.

 

ivm te veel olie lekkage de boel los gegooid.

Van de oude keerring is een stuk af van de binnenste rand en een scheurtje

tussen de binnenste en buitenrand...dus moet dat het probleem zijn.

 

Heb de hoofdlager kap verwijderd maar krijg net niet genoeg ruimte voor de nieuwe keerring.

Zuigers staan allemaal zo goed als in het midden vd cylinders.

 

Tot zo ver de antwoorden op je vragen.

 

Mag nu naar de baas toe en probeer vrijdag weer een verdere start te maken.

 

Weet jij ook aanhaal moment krukas lager bouten?

(Deze mis ik in mijn documentatie)

 

groetjes

bewerkt door Ambu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijft de vraag waarom zijn de "geleverde keerringen" niet goed en "inmiddels de juiste ontvangen" wel goed!

 

 

Het aandraaimoment voor de krukas hoofdlagerkapbouten 3x 2stuks 1/2"NF aandraaimoment 65-75 ft/lbs. (= 88-102 Nm).

Zie VTH9-1345/1,blz.195 en TM9-8015-1,page169.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hallo.

Bij mijn weten bestaan er maar twee typen keerringen n.l de twee halve maantjes en het oudste type is heel simpel een stuk asbest koord wat wel vreselijk bewerkelijk is maar wel goed afdicht mits het goed is aangebracht.

De halve maantjes zijn over het algemeen van het merk Paayen de beste kwaliteit is mijn ervaring.

De eerder genoemde halve maantjes zijn het makkelijkst te monteren echter laat je niet verleiden dit onder de auto te doen, daar krijg je zeker spijt van want bij het demonteren van de achterste lager kap kom je ook twee rubber of kunstof afdichting proppen tegen die de zaak af moeten dichten op de naad van deze kap en die zich meestal niet voor een tweede maal voor dit klusje laten gebruiken.

Ik geef toe dat het een hele exersitie is maar helaas heb ik proefondervindelijk moeten vaststellen dat gewoon rigoreus de motor uit de auto halen en op zijn kant op de werkbank leggen, carter verwijderen, krukas verwijderen en de plaats waar de keerring zat goed reinigen met thinner of remmen reiniger en dan de nieuwe keerring op zijn plaats monteren met vloeibare pakking op siliconen basis.

Vergeet niet om de baan waar de keerring op de krukas rust met een beetje motorolie in te vetten.

Ook de rubber stiften met vloeibare pakking monteren.

Al dit motortje weer op zijn plaats zit dan heb je weer jaren plezier van je werk.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag  Chris.

De Keerring van het merk Paayen daar van is de passing gewoon wat beter en de levensduur  is wat langer, dat is mijn ervaring, dat wil niet zeggen dat er niet meer goede keerringen in de handel zijn.

Je vroeg om een adres waar deze keerringen te koop zijn, wel, o.a  Joop Staman in Nijverdal heeft ze in de handel en als je hem belt zal hij meestal wel vragen welke kwaliteit je wil, en dat zegt al genoeg en om het prijs verschil hoef ik niet lang na te denken.

Je vind hem onder  www.stamantrading.nl 

Succes.

 

O ja, wat bedoel je met  Foto?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas heb ik op dit moment geen nieuwe meer op voorraad zodat ik er nu geen plaatjes van kan maken, maar ik denk als je Joop er naar vraagt dat hij je wel kan zeggen wat van codes er op staan, maar ik zal nog even kijken of ik nog een verpakking heb liggen dan hoor je dat als nog van mij.

Gr   Mutt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...