Ambu Geplaatst March 17, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 17, 2014 Hallo, Iemand ervaring in het vervangen van de achterste krukas keerring. Heb de zg dubble keerring eruit gehaald en krijg als nieuw setje nieuwe enkele keerringen. ( wel 2 halve maantjes) Zijn deze net zo goed als de oude of beter niet te plaatsen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepfan42 Geplaatst March 18, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2014 Met wie hebben wij het genoegen is het "Ambu" of toch "Bleubaret". Nu naar je vraag: -Wat bedoel je met de zg. dubbele keerring. Foto? - ,, ,, ,, nieuwe enkele keerringen, Foto? Waarom heb je de boel los gesleuteld. Heb je alleen de hoofdlagerkap verwijderd of is de krukas in z'n geheel verwijderd. Voor een goed advies heb ik (wij) meer informatie nodig. Het vervangen van de rear main seal is beslist niet een kwestie van pak een nieuwe seal plof hem er in en rijden maar. Ga je blindelings op het advies van sommige handelaren af dan kan je dat duur komen te staan, van een wederom een lekkende seal tot een in de soep gedraaide krukas. Dus wees wijs en reageer op de bovenstaande vragen dan kan ik (wij) je verder helpen. Chris Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ambu Geplaatst March 19, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2014 (bewerkt) hallo chris, doe beiden maar. De geleverde keerringen zijn helaas niet goed en inmiddels de juiste ontvangen. ivm te veel olie lekkage de boel los gegooid. Van de oude keerring is een stuk af van de binnenste rand en een scheurtje tussen de binnenste en buitenrand...dus moet dat het probleem zijn. Heb de hoofdlager kap verwijderd maar krijg net niet genoeg ruimte voor de nieuwe keerring. Zuigers staan allemaal zo goed als in het midden vd cylinders. Tot zo ver de antwoorden op je vragen. Mag nu naar de baas toe en probeer vrijdag weer een verdere start te maken. Weet jij ook aanhaal moment krukas lager bouten? (Deze mis ik in mijn documentatie) groetjes March 19, 2014 bewerkt door Ambu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepfan42 Geplaatst March 19, 2014 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2014 Blijft de vraag waarom zijn de "geleverde keerringen" niet goed en "inmiddels de juiste ontvangen" wel goed! Het aandraaimoment voor de krukas hoofdlagerkapbouten 3x 2stuks 1/2"NF aandraaimoment 65-75 ft/lbs. (= 88-102 Nm). Zie VTH9-1345/1,blz.195 en TM9-8015-1,page169. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mutt Geplaatst April 3, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2014 Hallo. Bij mijn weten bestaan er maar twee typen keerringen n.l de twee halve maantjes en het oudste type is heel simpel een stuk asbest koord wat wel vreselijk bewerkelijk is maar wel goed afdicht mits het goed is aangebracht. De halve maantjes zijn over het algemeen van het merk Paayen de beste kwaliteit is mijn ervaring. De eerder genoemde halve maantjes zijn het makkelijkst te monteren echter laat je niet verleiden dit onder de auto te doen, daar krijg je zeker spijt van want bij het demonteren van de achterste lager kap kom je ook twee rubber of kunstof afdichting proppen tegen die de zaak af moeten dichten op de naad van deze kap en die zich meestal niet voor een tweede maal voor dit klusje laten gebruiken. Ik geef toe dat het een hele exersitie is maar helaas heb ik proefondervindelijk moeten vaststellen dat gewoon rigoreus de motor uit de auto halen en op zijn kant op de werkbank leggen, carter verwijderen, krukas verwijderen en de plaats waar de keerring zat goed reinigen met thinner of remmen reiniger en dan de nieuwe keerring op zijn plaats monteren met vloeibare pakking op siliconen basis. Vergeet niet om de baan waar de keerring op de krukas rust met een beetje motorolie in te vetten. Ook de rubber stiften met vloeibare pakking monteren. Al dit motortje weer op zijn plaats zit dan heb je weer jaren plezier van je werk. Succes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepfan42 Geplaatst April 5, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 5, 2014 Mutt, Vertel eens wat over de halve maantjes van het merk Paayen. Waarom is het de beste kwaliteit volgens je. Waar koop je ze? Foto?? Chris Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mutt Geplaatst April 6, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2014 Dag Chris. De Keerring van het merk Paayen daar van is de passing gewoon wat beter en de levensduur is wat langer, dat is mijn ervaring, dat wil niet zeggen dat er niet meer goede keerringen in de handel zijn. Je vroeg om een adres waar deze keerringen te koop zijn, wel, o.a Joop Staman in Nijverdal heeft ze in de handel en als je hem belt zal hij meestal wel vragen welke kwaliteit je wil, en dat zegt al genoeg en om het prijs verschil hoef ik niet lang na te denken. Je vind hem onder www.stamantrading.nl Succes. O ja, wat bedoel je met Foto? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepfan42 Geplaatst April 7, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2014 Fotootjes van de Paayen seal met zichtbare codes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mutt Geplaatst April 7, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2014 Helaas heb ik op dit moment geen nieuwe meer op voorraad zodat ik er nu geen plaatjes van kan maken, maar ik denk als je Joop er naar vraagt dat hij je wel kan zeggen wat van codes er op staan, maar ik zal nog even kijken of ik nog een verpakking heb liggen dan hoor je dat als nog van mij. Gr Mutt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ambu Geplaatst April 27, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2014 Hoi Mutt, Joop zijn keerringen doen het goed. Geen lekkage meer. Bedankt voor je uitleg. groetjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.