Spring naar bijdragen

Reservewieldrager Aan Carroserie?


gert
 Share

Recommended Posts

hoe kan ik hier een foto plaatsen?

 

Ik zou zeker geen foto plaatsen hier Gert! Dit is mijn oude jeep geweest en er kijken ook veel andere mensen mee en dan vraagt deze jeep om teveel aandacht als je foto's gaat plaatsen.

 

Je hebt geen standaard achterbumper op deze jeep zitten dus en het enige wat sterk genoeg is om alle krachten tijdens het rijden op de weg en in het terrein op te vangen is je chassis. De rest van de jeep moet je niet hiervoor gaan gebruiken. Tevens kom je dan met 35 ers in de knel met je verlichting en uitlaatpijpen die dwars door je body links en rechts naast je uitlaatklep uitkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die uitlaten gaan sowieso weg, je stikt de moord tijdens het rijden, wordt vervangen door iets simpelers.

dan moet dat wiel maar thuis blijven of op de kooi.

wat is er zo geheim aan die wagen dat er geen fotos mogen worden geplaatst? dat doen anderen toch ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33ers gaan wel op de originele beugel na wat aanpassingen i.v.m. hoogte. Gaat net met het gewicht.

35ers gaan waarschijnlijk op deze manier ook wel. Mits je de body bevestiging verstevigd. 

Beter is een reservewieldrager op de bumper te maken.

 

Ab dat gaat niet op. De auto is verre van origineel meer en het plaatwerk heeft in de jaren ook wat veranderingen meegemaakt. De originele achterbumper is weg en er is een simpele stang voor terug gekomen. Tevens zijn er tube fenders gekomen aan de achterkant omdat de body destijds slecht was. Deze fenders zijn goed maar niet sterk genoeg om daar een dergelijk gewicht aan te hangen. Zoals jij al zei gewoon een achterbumper maken met reservewieldrager eraan of een constructie aan de huidige rolkooi bevestigen.

post-1703-0-10642100-1394558256_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok.

ik vond zelf ook al dat het wiel wat te zwaar zou zijn.als de kap eraf is kan het gewoon op de kooi, er eraan hangen.

prioriteit heeft nu een lpg tank, want dat verzuipen, elke keer als je een helling rijdt, is niks.

Michel, heb jij hem zelf zo gebouwd?

ik wil graag weten waar de stuurkolom vandaan komt, het stuurslot moet gerepareerd of geheel verwijders worden, want dat werkt niet goed.

idem voor het stuurhuis, want dat lekt een beetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok.

ik vond zelf ook al dat het wiel wat te zwaar zou zijn.als de kap eraf is kan het gewoon op de kooi, er eraan hangen.

prioriteit heeft nu een lpg tank, want dat verzuipen, elke keer als je een helling rijdt, is niks.

Michel, heb jij hem zelf zo gebouwd?

ik wil graag weten waar de stuurkolom vandaan komt, het stuurslot moet gerepareerd of geheel verwijders worden, want dat werkt niet goed.

idem voor het stuurhuis, want dat lekt een beetje.

 

Ik heb het onderstel met blok en assen zo aangepast en geplaatst. De rest is verder helemaal door de bestuurder voor mij gedaan in 2005.

 

Alles is gewoon van een cj7. Stuurslot kan je zo vervangen. Is effe priegelwerk maar goed te doen. Stuurslot kost rond de 20 dollar met 2 sleutels.

 

Verzuipen heeft met afstelling te maken! Tevens is blok niet geschikt voor gas. Hou daar rekening mee. 

 

Ik heb er hellingen mee gedaan van 35 graden en dat ging goed. Misschien carb eens goed schoonmaken daar auto meer stilgestaan dan gereden heeft.

Afstelling kan ook wat verschoven zijn in de loop van de jaren. Carb is een offroad carb dus moet prima voldoen.

 

Mail mij verder maar voor de overige aanwijzingen. Die zijn heel belangrijk!

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...