Spring naar bijdragen

Stuur Demonteren


 Share

Recommended Posts

Ik wil mijn stuur opnieuw bekleden met leer , mooi setje gekocht wat je met naald en draad vast moet zetten , speciaal op maat gekocht.

Al eerder zo'n werkje bekeken , en het is / wordt echt mooi.

 

Al met al een mooi werkje , dacht ik zo , voor mamaloe, en warempel die wilde dat klusje wel klaren maar wel binnen in de huiskamer.

 

Dus ik vanavond "even" het stuur demonteren....... :no:

 

Niet dus , niet los te krijgen :frusty:

 

Zie ik wat over het hoofd , of zit ie gewoon vast geteerd na 23 jaar :cry:  :cry:

 

Claxon dop eraf , grote moer los, 3 x kruiskop los voor claxon ring , 3 x kruiskop los waarmee de rand onder het stuur vastzit en de bevalling kan beginnen, maar ik krijg er geen mm beweging in..... :wacko:

 

Wie weet raad ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt een plaatje  nemen gaten in boren bouten met moeren erdoor in het stuur draaien moeren naar achter draaien,

zodat de plaat tegen de as drukt(dop ertussen) komt ie ook los.

Ik neem aan dat de centrale moer eraf is, draai die er eerst een paar slagen op dat beschadig je de draad niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is een conische verbinding, daar is kracht cq een schok voor nodig.

 

Er is wel degelijk een redneck-manier: met een hamer.

Gaat als volgt:

1- moer terug op de draad draaien zodat de draad beschermd wordt. Moer graag een stukje naar voren laten steken, dus maar enkele slagen erop.

2- dop uit doppenset nemen die binnen de moer op de stuuras komt. De moer centreert de dop en voorkomt beschadigen

3- knie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je nog al je tanden daarna ?... :lol:

Wat kan er mis gaan dan? Stuur kan er niet af schieten want de moer zit er nog voor. Klap met de hamer is van je af gericht.

 

Speciale tip voor mensen (on)handig als Frans: houd je hamer altijd met twee handen vast. Dat voorkomt blauwe vingers....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat kan er mis gaan dan? Stuur kan er niet af schieten want de moer zit er nog voor. Klap met de hamer is van je af gericht.

 

Speciale tip voor mensen (on)handig als Frans: houd je hamer altijd met twee handen vast. Dat voorkomt blauwe vingers....

 

En haal de stekkertjes van de airbag los  :D  :D  :D  :D  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...