wimbo Geplaatst February 11, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2014 Dit lijkt me eeninteresante swap maar is voor mij nog puur hypothetisch, wil mij hier gewoon een beetje in verdiepen. Ik heb hierover al een beetje ingelezen, maar er blijven me enkele vragen te stellen. 1)Heeft iemand op dit forum dit reeds gedaan? 2) Ik dacht dat vanaf 1991 de uitgaande as van de aw4 23 splines is geworden, door die as een beetje in te korten past daarop de np231 van de yj? 3) Voor de automaat is een apparte computer (tcu) en vanaf 93 is er een andere tcu gebruikt, dit zou eenvoudiger zijn te installeren (heb iets gelezen over renix en nog iets)? Bestaan er bedradingskits (zoiets als painless) voor swap op een YJ? Ervaringen zijn welkom. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst February 11, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2014 1) Ja, Muddog en ik bij mijn Jeep 2) Klopt, ik heb de np231 erachter hangen (hoefde de as niet in te korten) 3) Bedrading is genoeg over te vinden op de USA forums Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sickboy Geplaatst February 11, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2014 Heb ik ook achter mijn 4.0l ho, alles voor de deur gedaan met help uit de vs en van muddog, er is en heleboel info te vinden op de web deze link is voor en tj maar daar staat hoe het moet http://www.stu-offroad.com/engine/aw-4/aw-4-1.htm http://www.moab4x4outpost.com/F_build_ups/YJ_tranny/yj_trans01.html http://www.stu-offroad.com/engine/aw-4a/aw-4a-1.htm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimbo Geplaatst February 13, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2014 Bedankt voor de respons. Ik had die sites al kort bezocht. Gezien het op dit forum al gedaan is weet ik waar terecht met mijn vragen indien ik hiermee verder zou gaan. De reden voor een automaat is dat het comfortabeler terreinrijden is. Gezien ik 35 " bfg heb onder een D35 met ARB ben ik ook bezorgt voor deze fragile as. . Een extra voordeel van de automaat zou kunnen zijn dat krachten minder bruusk op de assen komen, en dus minder kans op breuk. Heeft iemand een mening/ervaring hierover? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
John-M Geplaatst February 14, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2014 Ik denk dat je gelijk hebt, maar heb de automaat nog niet kunnen testen in het terrein. W Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst February 15, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2014 Bedankt voor de respons. Ik had die sites al kort bezocht. Gezien het op dit forum al gedaan is weet ik waar terecht met mijn vragen indien ik hiermee verder zou gaan. De reden voor een automaat is dat het comfortabeler terreinrijden is. Gezien ik 35 " bfg heb onder een D35 met ARB ben ik ook bezorgt voor deze fragile as. . Een extra voordeel van de automaat zou kunnen zijn dat krachten minder bruusk op de assen komen, en dus minder kans op breuk. Heeft iemand een mening/ervaring hierover? Brekende assen komen meestal niet van een te groot motorvermogen maar doorslippende wielen die plotseling weer grip krijgen. Ik ben het er wel mee eens dat het een stuk lekkerder rijdt met een automaat in het terrein, maar daarover verschillen de meningen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.