Spring naar bijdragen

zwakke punten wrangler '97


Recommended Posts

Toen ik vandaag op zoek ging achter een nieuwe kruiskoppeling voor mijn stuurstang (tussen stuurwiel en stuurhuis) , want die had te veel speling sad.gif , kwam ik bij een kenner terecht in de omgeving van Gent en die heeft terwijl even naar de motor gekeken van mijn wrangler TJ en zei me dat de uitlaatcollector gebarsten was achteraan sad.gif en er was ook een bout afgebroken waarmee het spruitstuk gemonteerd zit vooraan op het blok mad.gif . Hij zei me dat dit geregeld voorkomt bij deze motoren, dat dit een zwak punt zou zijn dry.gif . Net als die kruiskoppeling...Kan iemand mij vertellen of er nog bekende zwakke punten zijn voor mijn jeep tj, zodat ik deze punten dan eens kan bekijken ? rolleyes.gif

Het spruitstuk kan ik eventueel nog lassen....dus dat komt wel in orde... net als die kruiskoppeling...Ik heb de Jeep pas een week...en kan al beginnen sleutelen smile.gif Maar waar eindigt dit ??? biggrin.gif

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar waar eindigt dit ???

Niet! tongue.gif

Maar spruitstukken scheurden in het verleden nogal eens, ja. Ik dacht echter dat er op de TJ's al andere typen zaten.... Maar da's dus pas vanaf model 2000!

Verdere zwakke punten? Pffff... minder dan bij de YJ in ieder geval. Motor en versnellings/tussen bak zijn beresterk. Carrosserie is verzinkt. Enige puntje zijn nog de assen, maar daar zul je bij normaal gebruik geen problemen mee hebben.

Ik denk dat het allemaal wel meevalt, vooral wanneer je de auto normaal onderhoudt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spruitstuk is nog steeds een redelijk zwakke plek. (soms)

Kogel-verbinding (L en R) van de stabilisatorstang vòòr slijt vrij snel in het terrein als je m niet losmaakt.

Kruisjes kunnen breken, maar zijn al een stuk sterker dan die van de YJ en gaan lang mee bij niet tè extreem geweld. rolleyes.gif

Assen/diffrentieel goed op lekkage controleren.

verder weet ik nu ff niks.. veel te laat al ph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...