Rienl Geplaatst January 6, 2014 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2014 ik vraag mij af of het mogelijk is om de lengte van de voorste cardan aan te passen want het lijkt erop dat dit wel mogelijk is, heeft er al iemand ervaring mee ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst January 6, 2014 Rapporteren Share Geplaatst January 6, 2014 Geen idee , waarom zou je dat willen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rienl Geplaatst January 7, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2014 omdat hij door verhoging en het veranderen van dana 30 lp naar hp een 0,5 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 7, 2014 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2014 (bewerkt) omdat hij door verhoging en het veranderen van dana 30 lp naar hp een 0,5 January 7, 2014 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rienl Geplaatst January 7, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2014 michel bedankt voor je reactie maar ik denk toch dat het andersom is, dus zoals ik in het begin zij. misschien helpt dit tekeningetje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst January 7, 2014 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2014 michel bedankt voor je reactie maar ik denk toch dat het andersom is, dus zoals ik in het begin zij. misschien helpt dit tekeningetje Je aandrijfas loopt nu schuin. Als je vooras inveert komt die toch rechter te staan? Hierdoor wordt de lengte van je aandrijfas korter. Je trackbar houdt je as recht onder de auto. Bij uitveren neemt de hoek van je aandrijfas toch toe waardoor die uitschuift ipv inschuift. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 7, 2014 Rapporteren Share Geplaatst January 7, 2014 Bij bladveren verplaatst de as meer naar voor en achter dan bij schroefveren. Je hebt bij schroefveren dus minder schuiflengte in de aandrijfas nodig. Om te kijken of jij schuiflengte genoeg heb, zou je maximaal moeten flexen en dan de tussenafstand tussen de joke's opmeten. Door deze maten te vergelijken met wat je aandrijf as is, kun je snel genoeg zien of je huidige aandrijfas lang genoeg is. Ik zou (voor mijn eigen Jeep) wel een centimeter meer naar beide kanten willen hebben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rienl Geplaatst January 8, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 8, 2014 (bewerkt) Ja ik zou ook liever iets meer dan 0.7 cm willen hebben, maar kga hem eens laten uitflexen en de afstanden meten January 8, 2014 bewerkt door Rienl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rienl Geplaatst January 9, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2014 problem is opgelost, kheb een cardan met kruis - dubbelkruis op de kop kunnen tikken die met een nieuwe joke op de vooras perfect paste dus bij deze heb ik een mooie originele cardan van een zj 5.9 te koop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.