Spring naar bijdragen

remprobleem


andretr
 Share

Recommended Posts

goedemorgen,

na vanmorgen weer een probleem te hebben met mn remmen plaats ik hier toch maar mn vraag....

ik heb de laatste tijd het gekke probleem dat als ik smorgens ga rijden met de auto en moet remmen dat mijn rechter achterwiel heel hard remt en de rest normaal denk ik maar dan slipt mijn rechter achterwiel al!!

Als ik een tijdje (5 a 10 min) gereden heb remt de auto weer helemaal oke, alleen heb ik dan een hele irritante piep met rijden, ik heb het gevoel dat dit ook van dat wiel komt maar dat weet ik niet zeker, het is iig alleen als je harder gaat dan 10 mls.

iemand een idee? mn pa zei al dat het misschien vocht was waardoor de remschoen uitzet en als ie dan warm is remt de auto wel normaal, kan dat het zijn?? en zo ja wat moet ik er doen dan??

tnx!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by andretr@Aug 16 2005, 08:45

goedemorgen,

na vanmorgen weer een probleem te hebben met mn remmen plaats ik hier toch maar mn vraag....

ik heb de laatste tijd het gekke probleem dat als ik smorgens ga rijden met de auto en moet remmen dat mijn rechter achterwiel heel hard remt en de rest normaal denk ik maar dan slipt mijn rechter achterwiel al!!

Als ik een tijdje (5 a 10 min) gereden heb remt de auto weer helemaal oke, alleen heb ik dan een hele irritante piep met rijden, ik heb het gevoel dat dit ook van dat wiel komt maar dat weet ik niet zeker, het is iig alleen als je harder gaat dan 10 mls.

iemand een idee?  mn pa zei al dat het misschien vocht was waardoor de remschoen uitzet en als ie dan warm is remt de auto wel normaal, kan dat het zijn?? en zo ja wat moet ik er doen dan??

tnx!

<div align="right">

Heb ook wel iets dergelijks gehad met andere auto, kan idd vocht of vuil zijn ,betreft dan wel trommelremmen cool.gifwink.gifsmile.gif

Avies zou dus zijn ,,schoonmaken ,en dan beide kanten

Greetings John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toevallig pas gehad vlak voor de apk. Bij mij waren de remcylinders vastgeroest. Die vervangen, had ik nog steeds een verschil van 50% op de achteras.

De oplossing bij mij, even 100 meter met de handrem erop rijden. Er zit waarschijnlijk een vuil laagje op de remschoen. Wanneer die eraf is, remt hij waarschijnlijk weer normaal (bij mij tenminste)

Kijk maar eens hier:

KLIK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by andretr@Aug 22 2005, 09:34

Ik heb een stukje gereden met de "handrem" erop en nu is dat gekke remmen smorgens wel weg gelukkig!!  maar hij piept nog steeds, duurt wel langer voordat hij gaat piepen.

als ik tijd heb toch maar de boel uit elkaar en even schoon maken.

iig tnx!

<div align="right">

Is remvoering toch nog wel dik genoeg,piepen kan anders wel een klinknageltje zijn of iets maar lijkt me onwaarschijnlijk cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey,

Ik heb hetzelfde probleem met m'n TJ al enkele jaren, dit dus bij vochtig weer. Andere remschoenen monteren hielpen niet, andere remcilinder ook niet, remtrommel wisselen evenmin...

Voor alle duidelijkheid het gaat hier WEER om het rechter achterwiel...

Misschien een kwaaltje aan de dana 35?

Het trukje met de handrem pas ik ook al enkele jaren toe, MAAR hiermee moet je echt wel voorzichtig zijn!

Een maandje geleden heb ik op deze manier echter de ankerplaat kapot gekregen.

Langzaam handrem opgetrokken aan 30 a 40km/h en ineens blokkeerde het achterwiel. Enkel maar een beetje los te krijgen door enkele meters achteruit te rijden...

Enkele foto's:

DCP_6180.jpg

DCP_6172.jpg

Groeten,

Geert (gaat nu gaan werken sad.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

ohmy.gif ziet er "goed" uit die foto!

JOHN GRAND had wel een beetje gelijk met de klinknagels sad.gif ik heb van het weekend de remtrommel er af gehaald, ai ai ai dat zag er slecht uit!

de remschoenen hebben nu nog wel genoeg voering maar zijn bijna op, maar het ergste van alles....... er is dus wel een keer doorgereden (geremd) met alleen de klinknagels, die remtrommel heeft dus twee hele diepe groeven.

Er moet dus een nieuwe trommel op... maargoed ik zag ook dat het zuigertje lekte (en dan toch nog piepen snap jij het wink.gif ) dus dat moet ook gemaakt worden.

weer een klusje erbij. zo blijf je van de straat eh bank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...