Spring naar bijdragen

Startprobleem Na Tps Vervangen


TheoSimm
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Is er toevallig iemand die mij een tip kan geven;

Mijn auto is een Cherokee XJ 4.0i uit 1997 met LPG, 

 

Na het rijden ( of soms tijdens , bij het gaspedaal loslaten ) sloeg de motor wel eens af, ik heb dit eerder gehad en toen had ik een probleem met

de Throttle Position Sensor ( TPS ) toen heb ik die TPS vervangen ( tevens het stappenmotortje voor die luchtinlaat ) probleem opgelost.

 

Affijn nu denk ik weer die TPS vervangen, net als jaren geleden, gedaan, starten,, gas geven, gas los en een paar keer na het loslaten van het gas liepen de toeren

toch even tot zo laag terug dat de motor afsloeg. Ik had het idee dat bij de bevestiging van het stappenmotortje deze niet zo mooi afsluit op de body van het klephuis,

 

Dus ik denk ik doe er wat vloeibare pakking tussen ( moet ik nog doen ) hoop gedoe met de accu steeds leeg / opgeladen weer starten en dat lukt niet,

nou, conclusie : accu was niet zo best meer, dan die maar vast nieuw kopen, nieuwe accu erin gezet, wat dacht je alles werkt van de auto alleen de motor start

helemaal niet, accu is vol, ik heb alle zekeringen doorgemeten alle zekeringen die zijn allemaal OK,

is er iemand die mij een tip kan geven waar ik het moet zoeken ?.

 

Met meest vriendelijke groet,

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Jeeper, Ab,

 

Nou dat rommelen aan die pook hielp helaas niet ,

maar starten in neutraal dat lukte !!  alleen sloeg hij af, nog een keer starten en sloeg weer af ( heeft een week of 4 niet gelopen

en ik moet om een of andere reden altijd 2x starten ) alleen nou weer opnieuw geprobeerd en nou wil hij ook daar niet meer starten... pff

in eerste instantie pakte die wel dus..... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou na een hoop gerommel met de pook en starten ...lukte het me om toch in neutraal te starten,

motor blijft draaien, wat aan lage toeren kant ( ong 500 rpm ) met pook op neutraal,

schakelen naar P vervolgens stukje vooruit stukje achteruit, terug naar P even laten draaien, uitzetten .....

ennnn... niet meer starten, niet in P ook niet in N, das jammer, hoe kan dit ? nog een goeie tip ?? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...