Spring naar bijdragen

Jeep 97 Benziene Tank Comlpeet


sickboy
 Share

Recommended Posts

Yj van af 1996 heeft het odb2 systeem met geen retour lijn voor het benzine nar de benzine tank.

Een yj vanaf 96 zal dan wel een tj zijn.

De yj stopt bij modeljaar 95 en heeft geen obd2.

Als er al dan niet een retour op zit, is het minste van je zorgen, die zit in de housing van de pomp, en niet in de tank. Is ook eenvoudig bij te maken of dicht te maken.

Ik vraag me af waarom "de jeeper" beweert dat een tj en yj tank dezelfde is, want dit is het niet!

Er zitten zelfs verrschillen in de benzinetanks van de eerste en tweede generatie tj!

De pomphousings verschillen eveneens, zowel bij de yj onderling, als de tj onderling, afhankelijk van de motor.

Dus "de jeeper", beter geen info dan verkeerde info!

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb en yj 87 , en niet zo lang geleden heb ik een motor en automaat uit en jx 97.

toen kwam ik er achter dat mijn yj tank zou niet werken met het xj,obd2 systeem omdat het obd2 systeem werk met een benzine lijn.

Dus heb ik het benzine pomp  uit de xj gesloopt en omgebouwd in het yj tank kijk hier naar,

 

http://www.jeepforum.nl/topic/26783-zelf-gemaakt-yj-benzine-tank-zender-unit-pomp/#entry306751

 

Maar nu blijkt dat het gaat niet werken omdat het tank komt niet onder het juist druk te staat (50 psi)  ( Siert)

 

 

Boven op je XJ pomp zit een glimmende drukregelaar onder een veerstalen beugeltje. die regelt de druk naar de benodigde 50 psi. Zie bv.http://www.carid.com...LAID=1859126021 De XJ heeft dan ook geen brandstofretoursleiding.

Siert. 

 

 

Zo ging ik ff  in het Haynes repair manuaal kijken en daar staat er in, een tank uit 97 tj wrangler 

 

 

Heeft er iemand zo een tank liggen ??

if niet heb jullie een ander idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The XJ en TJ setup is beter omdat het de bezine in het pomphuis houd, De jeep kan met deze setup op zijn kop lopen. Heb je het hele huis open gebroken of kun je het weer in elkaar zetten? In Nederland zou je een pomp unit moeten kunnen vinden. Om er een tank te vinden is about slim to none

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...