Spring naar bijdragen

Lpg Probleem


Ronizz
 Share

Recommended Posts

Hallo,

 

ik heb begin dit jaar LPG laten inbouwen maar heb een herhaaldelijk probleem waar de garage nu ook niet 1-2-3 mee uitkomt. De Jeep wil niet meer op gas rijden en geeft na 20 seconden een piepgeluid en schakelt over op benzine. Bij de eerste keer is de computer en accu vervangen en heeft ie een paar maanden goed gereden maar sinds vorige week is het probleem weer opgedoken. In overleg met de leverancier (Vogels) heeft men alles opnieuw doorgemeten en zijn er extra massakabels getrokken. Echter na een 50km begint het euvel opnieuw: piepen en niet meer op gas willen rijden. Op benzine rijdt de Jeep overigens prima dus het euvel ligt echt bij de installatie. MOrgen gaat de Jeep naar Vogels maar ik vraag mij echt af wat dit kan zijn.

 

Zijn er mensen die dit probleem herkennen en een oplossing hiervoor hebben? 

 

Mvg, Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

ik heb begin dit jaar LPG laten inbouwen maar heb een herhaaldelijk probleem waar de garage nu ook niet 1-2-3 mee uitkomt. De Jeep wil niet meer op gas rijden en geeft na 20 seconden een piepgeluid en schakelt over op benzine. Bij de eerste keer is de computer en accu vervangen en heeft ie een paar maanden goed gereden maar sinds vorige week is het probleem weer opgedoken. In overleg met de leverancier (Vogels) heeft men alles opnieuw doorgemeten en zijn er extra massakabels getrokken. Echter na een 50km begint het euvel opnieuw: piepen en niet meer op gas willen rijden. Op benzine rijdt de Jeep overigens prima dus het euvel ligt echt bij de installatie. MOrgen gaat de Jeep naar Vogels maar ik vraag mij echt af wat dit kan zijn.

 

Zijn er mensen die dit probleem herkennen en een oplossing hiervoor hebben? 

 

Mvg, Ron

ik lees wat berichten hier op t forum en merk dat het ook aan de verdamper kan liggen? Mijn airco werkt niet en de lekkage was niet snel gevonden bij de garage. Er is mij verteld dat de verdamper kapot kan zijn.. Kan dit een reden zijn voor het niet functioneren van de LPG installatie of staat dit hier los van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij was het de verdamper, maar die had er al wel wat kilometers op zitten.

Het rubberbinnenwerk was helemaal kapot gegaan door de jaren heen. Ging heel geleidelijk.

Mag ik opmerken dat de verdamper van de gasinstallatie niet dezelfde is als die van de airco, twee gescheiden systemen zijn dit.

De naam is wel hetzelfde.

Daarna ging de spoel op de tank (die opent de beveiligingsklep) kapot en daarna was de computer aan de beurt (het brein).

Dit waren bij mij de materialen die kapot zijn gegaan, naast (kort)sluitingen en waarnaar bij mij het eerst is gekeken en het euvel is gevonden.

Jeep rijdt weer als een speer op gas en benzine (G3).

In de verdamper wordt het gas omgezet van een vaste naar meer vloeibare vorm en verwarmt door het warme koelwater wat er door wordt geleid, vandaar de ingaande en uitgaangde slang van het koelwater uit het kachelhuis en die van het motorblok.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.

6 in-line

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dit topic werd terecht gemeld dat de verdamper aan moet sluiten bij het soort auto (gewicht, motorinhoud etc.). De computer moet dat ook. Ik had als tijdelijke vervanging voor de nieuwe computer eentje uit een Chrysler Voyager, liep wel maar niet lekker. Totdat ik de nieuwe kreeg, deze paste weer helemaal bij mijn Jeep.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.

6 in-line

bewerkt door 6 in-line
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij was het de verdamper, maar die had er al wel wat kilometers op zitten. Het rubberbinnenwerk was helemaal kapot gegaan door de jaren heen. Ging heel geleidelijk. Mag ik opmerken dat de verdamper van de gasinstallatie niet dezelfde is als die van de airco, twee gescheiden systemen zijn dit. De naam is wel hetzelfde. Daarna ging de spoel op de tank (die opent de beveiligingsklep) kapot en daarna was de computer aan de beurt (het brein). Dit waren bij mij de materialen die kapot zijn gegaan, naast (kort)sluitingen en waarnaar bij mij het eerst is gekeken en het euvel is gevonden. Jeep rijdt weer als een speer op gas en benzine (G3). In de verdamper wordt het gas omgezet van een vaste naar meer vloeibare vorm en verwarmt door het warme koelwater wat er door wordt geleid, vandaar de ingaande en uitgaangde slang van het koelwater uit het kachelhuis en die van het motorblok. Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen. 6 in-line

bedankt voor je duidelijke uitleg! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

update: de garage heeft vanmorgen ontdekt dat de vacuumslang was losgeschoten, nu schijnt ie weer goed te rijden. Deze week ga ik m ophalen en hopelijk dat ik dit niet meer ga meemaken. Bedankt allemaal voor jullie waardevolle reacties, fijn forum dit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...