Ronizz Geplaatst August 13, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2013 Hallo, ik heb begin dit jaar LPG laten inbouwen maar heb een herhaaldelijk probleem waar de garage nu ook niet 1-2-3 mee uitkomt. De Jeep wil niet meer op gas rijden en geeft na 20 seconden een piepgeluid en schakelt over op benzine. Bij de eerste keer is de computer en accu vervangen en heeft ie een paar maanden goed gereden maar sinds vorige week is het probleem weer opgedoken. In overleg met de leverancier (Vogels) heeft men alles opnieuw doorgemeten en zijn er extra massakabels getrokken. Echter na een 50km begint het euvel opnieuw: piepen en niet meer op gas willen rijden. Op benzine rijdt de Jeep overigens prima dus het euvel ligt echt bij de installatie. MOrgen gaat de Jeep naar Vogels maar ik vraag mij echt af wat dit kan zijn. Zijn er mensen die dit probleem herkennen en een oplossing hiervoor hebben? Mvg, Ron Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 13, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2013 Zijn de foutcode's uitgelezen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ronizz Geplaatst August 13, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2013 Hallo, ik heb begin dit jaar LPG laten inbouwen maar heb een herhaaldelijk probleem waar de garage nu ook niet 1-2-3 mee uitkomt. De Jeep wil niet meer op gas rijden en geeft na 20 seconden een piepgeluid en schakelt over op benzine. Bij de eerste keer is de computer en accu vervangen en heeft ie een paar maanden goed gereden maar sinds vorige week is het probleem weer opgedoken. In overleg met de leverancier (Vogels) heeft men alles opnieuw doorgemeten en zijn er extra massakabels getrokken. Echter na een 50km begint het euvel opnieuw: piepen en niet meer op gas willen rijden. Op benzine rijdt de Jeep overigens prima dus het euvel ligt echt bij de installatie. MOrgen gaat de Jeep naar Vogels maar ik vraag mij echt af wat dit kan zijn. Zijn er mensen die dit probleem herkennen en een oplossing hiervoor hebben? Mvg, Ron ik lees wat berichten hier op t forum en merk dat het ook aan de verdamper kan liggen? Mijn airco werkt niet en de lekkage was niet snel gevonden bij de garage. Er is mij verteld dat de verdamper kapot kan zijn.. Kan dit een reden zijn voor het niet functioneren van de LPG installatie of staat dit hier los van? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ronizz Geplaatst August 13, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 13, 2013 Zijn de foutcode's uitgelezen? Ik weet dat ie diverse malen is uitgelezen op de computer maar er was niets opmerkelijks te vinden.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst August 14, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2013 heb ook ooit zo'n euvel gehad , bleek dat verdamper het niet aan kon, gaf niet genoeg brandstof, en dan schakelt ie over op benzine. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 14, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2013 Waar komt het piepgeluid overgens vandaan, uit de auto of de gas installatie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6 in-line Geplaatst August 14, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2013 Bij mij was het de verdamper, maar die had er al wel wat kilometers op zitten. Het rubberbinnenwerk was helemaal kapot gegaan door de jaren heen. Ging heel geleidelijk. Mag ik opmerken dat de verdamper van de gasinstallatie niet dezelfde is als die van de airco, twee gescheiden systemen zijn dit. De naam is wel hetzelfde. Daarna ging de spoel op de tank (die opent de beveiligingsklep) kapot en daarna was de computer aan de beurt (het brein). Dit waren bij mij de materialen die kapot zijn gegaan, naast (kort)sluitingen en waarnaar bij mij het eerst is gekeken en het euvel is gevonden. Jeep rijdt weer als een speer op gas en benzine (G3). In de verdamper wordt het gas omgezet van een vaste naar meer vloeibare vorm en verwarmt door het warme koelwater wat er door wordt geleid, vandaar de ingaande en uitgaangde slang van het koelwater uit het kachelhuis en die van het motorblok. Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen. 6 in-line Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6 in-line Geplaatst August 14, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2013 (bewerkt) In dit topic werd terecht gemeld dat de verdamper aan moet sluiten bij het soort auto (gewicht, motorinhoud etc.). De computer moet dat ook. Ik had als tijdelijke vervanging voor de nieuwe computer eentje uit een Chrysler Voyager, liep wel maar niet lekker. Totdat ik de nieuwe kreeg, deze paste weer helemaal bij mijn Jeep. Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen. 6 in-line August 14, 2013 bewerkt door 6 in-line Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ronizz Geplaatst August 14, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2013 Waar komt het piepgeluid overgens vandaan, uit de auto of de gas installatie? het piepgeluid komt van de meter die aangeeft dat er geen gas is en overschakelt op benzine. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ronizz Geplaatst August 14, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2013 Bij mij was het de verdamper, maar die had er al wel wat kilometers op zitten. Het rubberbinnenwerk was helemaal kapot gegaan door de jaren heen. Ging heel geleidelijk. Mag ik opmerken dat de verdamper van de gasinstallatie niet dezelfde is als die van de airco, twee gescheiden systemen zijn dit. De naam is wel hetzelfde. Daarna ging de spoel op de tank (die opent de beveiligingsklep) kapot en daarna was de computer aan de beurt (het brein). Dit waren bij mij de materialen die kapot zijn gegaan, naast (kort)sluitingen en waarnaar bij mij het eerst is gekeken en het euvel is gevonden. Jeep rijdt weer als een speer op gas en benzine (G3). In de verdamper wordt het gas omgezet van een vaste naar meer vloeibare vorm en verwarmt door het warme koelwater wat er door wordt geleid, vandaar de ingaande en uitgaangde slang van het koelwater uit het kachelhuis en die van het motorblok. Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen. 6 in-line bedankt voor je duidelijke uitleg! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ronizz Geplaatst August 14, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 14, 2013 update: de garage heeft vanmorgen ontdekt dat de vacuumslang was losgeschoten, nu schijnt ie weer goed te rijden. Deze week ga ik m ophalen en hopelijk dat ik dit niet meer ga meemaken. Bedankt allemaal voor jullie waardevolle reacties, fijn forum dit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CherokeePerformance Geplaatst August 15, 2013 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2013 Ben benieuwd of dit ook werkelijk het probleem was. Welk merk gas installatie heb je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ronizz Geplaatst August 15, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2013 Jeep is weer terug, blijkt een kabelbreuk in de massa geweest te zijn. nadat deze waren vervangen schoot het slangetje van de vacuumpomp los. Hij rijdt nu weer als een zonnetje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts