Spring naar bijdragen

Chaosboyz 4X4 Goes Libya Rally 2014 (With A Grand Cherokee)


mrobers
 Share

Recommended Posts

Geen idee of jullie het interessant vinden, maar het bevat een Jeep dus wie weet :-)

 

Twee leden van het ChaosBoyz 4x4 team (waaronder ikzelf) hebben zich ingeschreven om deel te nemen aan de Libya Rally 2014 met een Jeep Grand Cherokee uit 1994. Deze woestijnrally wordt gehouden in Marokko (Libie is net even iets te gevaarlijk op dit moment) en kun je het beste vergelijken met de oude bekende Paris Dakar. Vele bekenden uit de Paris Dakar gebruiken deze rally om te oefenen met hun voertuigen en kunde.

 

Wij hebben een Facebook-pagina waarop het bouw-proces van de Jeep en alles eromheen volledig te volgen is. Als amateur-team vinden wij het natuurlijk leuk als er veel mensen af en toe een kijkje komen nemen. Tips, commentaar en opmerkingen zijn natuurlijk welkom evenals sponsors :D

 

Interesse gewekt? Kijk dan snel eens op onze site en 'like' de pagina om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen!

 

www.facebook.com/chaosboyz4x4rally

 

 

 

140x4de.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mannen,

Ik heb de laatste 2 jaar meegedaan met libya rally.

Met het team van go2dakar en natuurlijk 2 x achter elkaar gewonnen.

Mijn taak was om de truck en auto's op plaats van bestemming te krijgen en daarna

Bivak / bivak rijden.

Dus als chauffeur op de 6x6 ginaf.

Overigens de grand op jullie facebook is van Seppe Verstegen en te koop.

Seppe is een oude bekende van Gert Duson uit de Touareq trail.

Waar een super filmpje staat van Seppe op youtube seppesjump.

Ons team bestond afgelopen keer uit 7 auto's. En Alex van Ginkel op de motor.

Ook al 2 jaar winnaar.

En wat organisatie betreft super geregeld door Gert en Elisabeth.

Er bestaat een kans dat wij weer meedoen in 2014 maar dit hangt af hoe wij terugkomen uit Le Dakar.

Als jullie vragen hebben over het e/a dan mag je die altijd stellen, in de hoop dat ik ze kan beantwoorden.

Succes met jullie voorbereiding.

Groeten,

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Hendrik! Leuk om te horen! Ik wist al dat er een Jeeper moest zijn die had meegereden maar wist niet wie het was :-)

 

Als je verder goed kijkt (terug leest) op onze Facebook-pagina, dan zie je ook dat we de GC hebben gekocht van Seppe. In eerste instantie hebben we - via dit forum - een groene GC gekocht welke we zouden gaan ombouwen, maar via de Libya Rally facebookpagina kwamen we in contact met Seppe en hij bood zijn Jeep aan. Zij hebben er inderdaad in 2012 mee gereden en zijn 14e geworden; knappe prestatie voor amateurs. De Jeep is er niet veel beter op geworden na ruim een jaar stilstand in de buitenlucht, maar de basis is zeker goed gebouwd. Feitelijk zijn wij dus bezig met een stuk achterstallig onderhoud, preventief vervangen en aanpassen naar onze eigen wensen zoals bijvoorbeeld de snorkel.

 

Voor ons dus de eerste keer en we zouden het zeker op prijs stellen om eens een avondje bij te praten en ervaringen te horen zodat wij ons beter kunnen voorbereiden. Jij woont niet toevallig in de regio Rotterdam? :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo ook toevallig mijn chef heeft ook meegedaan met het team van black bear 

luistert naar de naam richard

zijn pas in de harskamp geweest had je een sponsor dag kon je mee rijden in de jeeps

en de doge van het team

moest dat ding terug rijden naar de zaak 5 km verder op wat een beest zeg zoon auto

maar richard zit in bergschenhoek wel even dichter bij hij weet ook alles van de rally hij sleutelt aan de auto,s

misschien een keer koffie komen doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt zeker als een leuk plan. We hebben ook met Hendrik een keertje afgesproken om eens naar zijn ervaringen te luisteren.

 

Bergschenhoek is om de hoek; het zou dus zeker leuk zijn om Richard eens te ontmoeten. Mischien wil hij een keer op een donderdagavond of zondag naar onze loods komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb nu vakantie maar schiet is bij hem langs overdag of eind van de dag hij zit in bergschenhoek op het industrie terrein

vd bogaard terrein (L.bostransport) naar binnen lopen en vragen naar richard  kan niet missen hele grote garage

zeg maar dat erwin je gestuurd heeft

heeft wel tijd voor een bakkie koffie kan je even praten met hem

 

black bear ze gaan binnen kort toch testen met die wrangler in furstenau wat ik begreep voor snelheid op tankbaan en zo

kan geen foto,s plaatsen maar die wrangler ziet er echt stoer uit van binnen en van buiten die doge ook trouwens

heb even in jouw ginaf gezeten op de sponsor dag lijkt me ook een hele leuke belevenis zo met zijn 3 in dat ding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...