Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Een storing in het airbag systeem.

ABS is uit te lezen met een scantool.

 

Mocht je onderdelen hiervoor zoeken, ik heb nog een setje van een 98er ZJ liggen.

Eh, ik begrijp uit m'n manual dat er een connectie bestaat met het gordelsysteem en niet met het ABS....??

Ondanks dat, toch maar ff latan checken.

Gracias.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vermoed dat Ab het AirBag Systeem bedoelt ;)

 

Een Volvo van mij heeft eenzelfde probleem gehad. Eerst sporadisch aan en soms weer uit en later permanent aan.

Omdat het niet lukte om de airbagcomputer uit te lezen bij de dealer, heb ik deze toen vervangen ( , wat toen ook niet heeft geholpen. )

Uiteindelijk bleek een draadje van de gordel een los contactje onder de stoel te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pak een FSM erbij en kijk waar die draadjes zouden moeten lopen en natuurlijk welke draadjes de oorzaak zouden kunnen zijn.

Kijk ook of de stekker van het airbag systeem wel goed vast zit.

 

Oh ja... Sommige airbags werken met explosieven. Wellicht handig om de accu af te koppelen voordat je aan de slag gaat. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de Grand weet ik het niet, maar bij mijn Volvo zat het airbag systeem onder het middenconsole op de bodemplaat vast gebout.

Daar zat weer een stekker in met allerlei snoeren naar de airbags en de boordcomputer.

 

Enne... Uiteengereten zal wel los lopen, maar je oren en hartslag zullen er niet blij mee zijn als een airbag af gaat :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...