paulv Geplaatst May 7, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2013 ik ben net klaar ,met de restauratie van mijjn 86er wrangler yj. ik heb de originele assen van 3.08 vervanger door 3,55 van een 1993er.. heb ook de peugot bak vervangen voor een ax15. De motor is een 4.5 stroker met ongeveer 250 pk.. ik heb nu mijn zomer banden er weer op, 32ers bfg AT motor wil niet echt loskomen aangezien de gearing nog te laag is , had gehoopt dat van 3.08 naar 3.55 genoeg zou zijn.. niet dus.. Ik zat te denken om andere assen van een 2.5 liter met 4.11 gearing te kopen?! Zijn deze sterk genoeg voor straat gebruik??? Of heeft iemand een andere betere oplossing? Wat is de ideale gearing voor mijn jeep met deze banden..? Zit een nokas in van comp cams voor laag/midden gebied rpm.. iermand goede raad? wat is wijsheid.. groet paul Milsbeek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst May 7, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2013 4.11 is prima voor straat gebruik i.c.m. 32/33. Er zijn erg veel schemaatjes online te bekijken over dat onderwerp..voorbeeld: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Funky Brown Geplaatst May 7, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2013 Geef eens wat meer info over je stroker setup , bore, intake, headers, tb, kop, uitlaat , injectoren, ecu , het zou moeten kunnen hoor met 3.55 als je stroker goed getuned is. Gear ratios for the AX15 are: 3.83, 2.33, 1.44, 1.00, 0.79, for first through fifth, respective Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst May 7, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 7, 2013 Zoals Twan al aangaf moet dat met een 250 pk stroker in combinatie met 32 inch banden en 3.55 overbrenging goed lukken mits je natuurlijk op de achterwielen weg wilt trekken of donuts wilt maken. Ik zou toch de afstelling van de motor maar eens nazien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Royco Geplaatst May 8, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2013 van iemand eens 30 inch banden setje te 'lenen' en die er onder schroeven, dan ga je toch 200 rpm omhoog, kan net het verschil maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
paulv Geplaatst May 8, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 8, 2013 4.0 blok 4.2 krukas, 4.0 zuigers. compressie 9.7-1 =4.5 liter Hei ontsteking. comp cams nokas xtreme energy 206-214 @ 0.50 800-5000 rpm offenhauser intake, borla header impco 425 volgascarb ( even op 390 holley ingereden) vermogen bijna gelijk.. Jeep trekt hard tot 3000 rpm daarboven amper nog, zeker op snelheid. veel sneller dan mijn oude 4.2 maar moet veel beter kunnen. in de hoge gearing trekt hij gruwelijk hard tot 5000 rpm , maar kan niet zo snel schakelen helaas. Ik heb even op 31ers gereden en ging al iets beter dan nu op 32ers.. de 4 is nu echt overdrive en in de 5 slaat hij dood.. groet paul Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.