Spring naar bijdragen

Verlichting Wj


Recommended Posts

he hallo

 

de meeste wj,s hebben een slechte lichtopbrengst

 

nu kun je dit verbeteren door er xenon in te laten zetten voor rond de 250 euro (dan heb je iets goeds)

 

maar het kan ook voor minder

 

DIMLICHT GAAT VAN 51 WATT NAAR 70 WATT

 

GROOTLICHT GAAT VAN 60 WATT NAAR 100 WATT

 

en de kosten bedragen ongeveer 10 euro per pit en wat handigheid en een wereld van verschil en gewoon wit licht voor de auto en niet blauw of geel of wat dan ook gewoon super verlichting.

 kan helaas geen foto plaatsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, wat voor lampen het precies zijn, gewoon halogeen en alleen het wattage verhoogt?

Wettelijk mag je lampen met een dergelijk vermogen niet op de openbare weg gebruiken.

Lijkt me niet fijn als ik jou tegenkom in het donker.

En is dus niet handig om dat hier als een serieuze verbetering op je verlichting te adviseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is zeker een verbetering, maar als je bedenkingen hebt jammer, rijd dan lekker door met je slechte lampen.of set er iets in dat dus verblind. wat dit dus niet doet .

 

maar het is al wel duidelijk dat hier geen goede en simpele oplossingen worden gewaardeerd.

 

dus mij hoor je niet weer  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haal adem en tel tot 10........

In een ander topic stel je een vraag over andere lampen.

http://www.jeepforum.nl/topic/25600-hb3-en-hb4-lampen/#entry296929

Er worden hier zeker wel goede en simpele oplossingen gewaardeerd, maar leg dan ook uit wat je gedaan hebt. De opmerking van FerdiWJ dat het wettelijk niet mag om met meer vermogen te rijden, waarderen wij ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom begon ik ook met : haal eerst adem ;)

Overigens mag je ook 2 keer tot 5 tellen.

 

Maar kom op man, voel je niet aangevallen.

Jij helpt door een verbeterpunt aan te brengen en Ferdi wijst je op de wet.

 

Vertel anders even welke lampen je hebt gebruikt (ook andere aansluitingen ?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo ik adem sneller

heb dit andwoord gehad via mp

Member

38 Posts:

Locationhoutigehage

Type Jeep:Grand Cherokee

Bouwjaar:1999

Verstuurd Gisteren, 00:29

er zitten nu zogenaamde rally lampen in dus haakse aansluiting maar met een beetje vinding rijkheid is dit te veranderen en de lampen zijn denk ik vanaf volgende week bij mij te verkrijgen

maar alles hangt af van een totaal levering

het is jammer dat ik geen foto kan plaatsen maar ben zelf zeer te vreden over de licht opbrengst .

als ja meer wilt weten ofzo laat maar weten dan komen we wel in contakt via de gsm

vrgr anne

dit was het andwoord van jeep40

bewerkt door wjjeep1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Man, wat zijn sommige post toch onleesbaar! (td)

Begrijp ik nu goed dat hij rallylampen met een hoger wattage in zijn originele lichtunts aan het knutselen is? Als dat zo is, hoop ik dat zijn 'uitvinding' niet te heet wordt, anders is die

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inderdaad heb ik zwaardere rally lampen gemonteerd ,maar de blinkers kunnen dit goed hebben er zit namelijk aan de achterkant van een licht unit ontluchting dus overtollige warmte word daar door afgevoerd

 

het verhaal is als volgt de rally lampen zijn alleen verkrijgbaar in haakse aansluiting  maar verder is de pasform hetzelfde als in de wj serie

 

maar je krijgt de stekkers er niet op als je de lampen er in zet dus moet je van het groot licht lampje de huls afzagen en past het stekkertje wel

 

en voor het dimlicht dien je de gehele haakse aansluiting te verwijderen dan hou je nog je twee pennen over voor de stekker deze moet je omhoog brengen met een tangetje de draden van de lamp zullen hierbij losgaan en als je de pennen redelijk recht op hebt staan dien je de twee draden weer aan de pennen te solderen

 

nu kun je de stekker wel monteren en werkt alles naar behoren

 

in het donker heb je veel meer zicht ook in de berm een enorm verschil en als je je koplampen goed hebt afgesteld zal niemand er last van hebben maar heb je wel beter zicht voor je zelf wat de veiligheid ten goede komt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inderdaad heb ik zwaardere rally lampen gemonteerd ,maar de blinkers kunnen dit goed hebben er zit namelijk aan de achterkant van een licht unit ontluchting dus overtollige warmte word daar door afgevoerd

 

het verhaal is als volgt de rally lampen zijn alleen verkrijgbaar in haakse aansluiting  maar verder is de pasform hetzelfde als in de wj serie

 

maar je krijgt de stekkers er niet op als je de lampen er in zet dus moet je van het groot licht lampje de huls afzagen en past het stekkertje wel

 

en voor het dimlicht dien je de gehele haakse aansluiting te verwijderen dan hou je nog je twee pennen over voor de stekker deze moet je omhoog brengen met een tangetje de draden van de lamp zullen hierbij losgaan en als je de pennen redelijk recht op hebt staan dien je de twee draden weer aan de pennen te solderen

 

nu kun je de stekker wel monteren en werkt alles naar behoren

 

in het donker heb je veel meer zicht ook in de berm een enorm verschil en als je je koplampen goed hebt afgesteld zal niemand er last van hebben maar heb je wel beter zicht voor je zelf wat de veiligheid ten goede komt

met andere woorden gewoon prul werk :frusty:  :frusty:  :frusty:  :frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent dus gewoon een hb4/hb3 lamp aan het afzagen om zo min of meer een hb4a aansluiting te krijgen. Er zijn overigens gewoon prima normale hb4-lampjes te krijgen, als je dan toch wil gaan prutsen. Maar goed, goed dat jij er blij mee bent, het zou alleen absoluut niet mijn keuze zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de gebruikte woorden van sommige leden en opmerkingen passen echt in het kinderlijke pest gedrag ,ik vraag mij dan ook af of ze nog met speelgoed jeeps spelen of nog op school zitten

en hoever ben jij zelf met de school je hebt

nu tot tien kunnen tellen waar je lang over gedaan

hebt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah elkaar beledigen, ik sla even over.

Beste jeep40, ik vind je oplossing erg creabea en als jij er blij mee bent, prima.

Mooi dat je het gedeeld hebt op het forum, daar is een forum voor.

Zelf zou ik het niet op deze manier hebben gedaan.

@de jeeper -> we hebben niet allemaal een universitaire studie, dus kalm aan aub.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah elkaar beledigen, ik sla even over.

Beste jeep40, ik vind je oplossing erg creabea en als jij er blij mee bent, prima.

Mooi dat je het gedeeld hebt op het forum, daar is een forum voor.

Zelf zou ik het niet op deze manier hebben gedaan.

@de jeeper -> we hebben niet allemaal een universitaire studie, dus kalm aan aub.

okay ejg ik hou me gedeist

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...