Spring naar bijdragen

Verlichting Cj Aan Uit


 Share

Recommended Posts

Weer een nieuwe uitdaging..

Na verloop van tijd (kwartiertje) gaat mijn dimlicht vanzelf uit en weer aan, groot licht ook.

Binnenverlichting dimmen of voluit helpt niet..

Lichtschakelaar heb  ik al eens uit elkaar gehaald en in de kontaktspray gezet..

 

vr gr Patrick

 

post-5846-0-90284300-1360860636_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Patric,

Heerlijk de CJ bedrading. Heb net een gebroken draad van de dynamo gelokaliseerd en gerepareerd. Maar achter het dashboard wordt het pas echt leuk.

Heb bij vervanging van de lichtschakelaar (als dat nodig blijkt) ff erg in dat er twee modellen van zijn met verschil in de aansluitingen.

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zit geen circuitbreaker tussen en de voetschakelaar werkt naar behoren, wel is het zo dat geheel uittrekken grootlicht is en half uittrekken dimlicht hoort dit zo??

via relais is mogelijk ik wil alleen liever minder bedrading ipv meer..

 

groetjes Patrick

 

 

 

(het ligt ook zo lekker als je onder het dashboard moet zijn, vooral als je 1.95 lang bent :dry: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De aansluitingen zoals Funky Brown ze noemt kloppen.

 

Vanuit de lichtschakelaar loopt een draad van 'Head lights' naar de voetschakelaar.

De voetschakelaar is een keuze schakelaar die de stroom doorzet naar het dimlicht of het groot licht.

 

Het dim- en grootlicht wordt via jouw lichtschakelaar geschakeld en dat is niet correct / origineel.

De inschakelstromen worden namelijk over de schakelaar van de lichtschakelaar getrokken.

Deze schakelaar is daar niet voor gemaakt en zal defect raken.

 

De continustroom is een ander verhaal.

Ik ben van mening dat de lichtschakelaar niet bestand is tegen de langdurige continu stroom van het dimlicht / grootlicht / verstralers.

Mijn advies is om toch de stromen van het dim en grootlicht te laten gaan over de contacten van extra te plaatsen relais.

Dit zijn simpele autorelais en kosten ongeveer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...