Spring naar bijdragen

Welke lift kit, welke ring and pinions-set


Barry
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb net een wrangler YJ gekocht van '94. Ik wil deze ± 4 inch verhogen met de bedoeling er 33 inch banden onder te krijgen.

Nu twijfel ik tussen twee lift kits :

de Rubicon express 4" standard suspenion

de Black Diamond 3.5" suspension lift (wat betekent 'limited lifetime warranty' is de lifetime gelimiteerd, of geven ze garantie op de minimum leeftijd van de kit?)

Welk is de beste van deze twee (of welke raden jullie aan?)

Aangezien het gaat om een 2.5 liter 4 cilinder, dient ook de ring and pinion aangepast te worden om makkelijk de 33" banden rond te krijgen.

Nu twijfel ik hier in volgende verhoudingen :

4,56:1 of 4,88:1

Welke raden jullie aan?

PS : ik ben een Jeep Newbee, maar heb wel al ervaringen met andere terreinvoertuigen (een ford pick-up en een Lada Niva)

Thanks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de garantie lijkt me een garantie onder voorwaarden dus een beperkte garantie

stuur ze een mailtje en vraag uitleg.

Ik heb de black diamond veren en Utah ook.

Hou er wel rekening mee dat als je 4 inch verhoogd je een SYE zou moeten installeren. De wrangler aandrijfas is kort dus bij verhoging gaat ie al gauw lawaai produceren. Trillingen en kruisjes zullen sneller kapot gaan.

Een slip yoke eliminator set is een kortere as in je NP 231 tussenbak en een vaste YOKE zodat als je as breekt of losgaat je olie niet uit de bak komt. Je moet dan een CV aandrijfas monteren die langer is en de hoek van je bak naar je dif verkleint.

Je moet minimaal de plaat waar je bak op rust laten zakken ( transfer lowering case)

zie foto

transferloweringcase2jw.jpg

hier een foto van de nieuwe en de langere oude as in je tussenbak NP231

assenoudennieuw9ir.jpg

en een foto van de oude en de nieuwe aandrijfas met vaste Yoke

aandrijfassen8vb.jpg

de assen in de bak en de aandrijfas zijn 50% sterker dan de oude.

Ik had hem van Advance Adapters.

hier een linkje naar de beschrijving van de montage en verdere uitleg.

is wel een TJ maar zelfde tussenbak als YJ NP 231

montage van SYE klikerdeklik

je vraag over ring en pinion kan Wrangler87 beter beantwoorden

sukses en welkom bij de club wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die limited lifetime warranty is volgens mij als ik die rare amerikanen wink.gif nog goed begrijp dat je lifetime warranty heb met limitations, oftewel zolang je het niet gebruikt waarvoor het niet is bedoeld heb je garantie. maar de garantie vervalt vaak ook als je ermee gaat klussen (slijpen, lassen en boren) in de producten, misschien dat je de warranty regelementen van het betreffende bedrijf op internet kan vinden en even door kan spitten. de reden BTW van dit soort garantie is dat de amerikanen als de dood zijn voor een schadeclaim dus willen ze op alle mogelijke manieren zijn ingedekt.

wat de Lada betreft; iedere koe is ooit een kalf geweest wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, die SYE was ik zowieso van plan om te steken, maar dit leek me te evident om hier te vermelden rolleyes.gif

De TLC is inbegrepen in beide kits waartussen ik twijfel.

Wat de Lada en de Ford betreft, die staan hier nog allebei in de garage cool.gif (de ford wordt gebruikt als dagelijks voertuig, de Lada enkel offroad, de wrangler zal voor beide dienen), want als het kalf een koe geworden is, wordt die vaak eerst uitgemolken en daarna geslacht biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...