Spring naar bijdragen

4X4 Inschakelen Al Rijden?


Recommended Posts

Jullie mogen het dan wel weten , maar ik als verse  4 x 4 rijder weet het niet ..... :unsure:

 

Ben dus in de sneeuw aan het driften geweest met 4 wheel aandrijving aan , snelheden tot ongeveer 70 km/u..........

 

 

Prachtig, maar kan dit dus kwaad of niet ... :cry:

 

O ja , ik lees ook over 4 wheel laag of hoog , maar hoe weet ik in welke versnelling ik zit ?

 

Ik trek dat kleine pookje naar me toe vanuit stilstand , het 4 wheel embleempje licht op , en gaaaaaaaaaaaan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie mogen het dan wel weten , maar ik als verse  4 x 4 rijder weet het niet ..... :unsure:

 

Ben dus in de sneeuw aan het driften geweest met 4 wheel aandrijving aan , snelheden tot ongeveer 70 km/u..........

 

 

Prachtig, maar kan dit dus kwaad of niet ... :cry:

 

O ja , ik lees ook over 4 wheel laag of hoog , maar hoe weet ik in welke versnelling ik zit ?

 

Ik trek dat kleine pookje naar me toe vanuit stilstand , het 4 wheel embleempje licht op , en gaaaaaaaaaaaan :)

Voor je mechaniek kan dit geen kwaat

 voor 4x4 parttime geldt: Wanneer de aandrijving z'n "spanningen" kwijt kan en dat lukt in de volle sneeuw, is het te gebruiken.

Voor controle bij hoge snelheden moet je je 4x4 fulltime hebben. (zeg het maar even voor het geval je de openbare weg op wilt)

 

geef eens aan welke selectiemogelijkheden bij de kleine pook staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kleine pookje :

 

                       l   2 H

                       l   4 H

                       l____

                          N    l

                          4L   l

 

 

:) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kleine pookje :

 

                       l   2 H

                       l   4 H

                       l____

                          N    l

                          4L   l

 

 

:) 

haha, crea hoor!

2h = fultime: de normale 2wd "voor op de verharde weg" stand

4h = parttime terrein stand , je voor en achteras staan via de tussenbak gesperd

ze kunnen niet onafhankelijk van elkaar draaien. rij je op de verharde weg en ga je van de rechte lijn af veroorzaak je wringen in de aandrijflijn . Gevolg: een doorslippende band, verlies aan controle en een aandrijflijn die het ergens gaat begeven.

4l = als 4h maar nu zijn de versnellingen een stapje lager gezet. Voor in het zware terrein zeg maar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

moet je wel door N = neutraaal schakelen.

Dit bij (bijna) stilstand met handbak in Neutraal (in iedergeval koppeling in)

Let wel dat het onbelast laten draaien van de aandrijflijn (op zeer gladde ondergrond de wielen met hoge snelheid laten doorslippen)

niet bevoordelijk is voor de levensduur.

Je mag de terrein versnellingen niet op verharde (asfalt) ondergrond gebruiken ook niet rechtdoor (voor langere tijd) en zeker niet met hoge snelheden. Voor de rest zul je zelf met gezond verstand moeten bepalen wat wel en niet kan......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Dave, loop niet zo achter sinjo aan. Wordt je echt niet beter van hoor.

Je kunt beter een ander idool zoeken.

ruud ik weet niet wie of wat je wel niet denkt te zijn ,maar ik was een beetje aan het geinnen met sinjo

en wat betreft sinjo die ken ik ook niet dus doe ff normaal met je idool zoeken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...