Spring naar bijdragen

Maximum Banden Maat Op Dana 35


Recommended Posts

Beste Jeepers,

 

wat is jullie ervaring met de banden maat op een DANA35?

 

Ik rij nu met 33" banden op mijn cherokee (insa turbo) het profiel van een extreme trekker.

 

Omdat ik 3,5" lift heb en bush wackker flatstyle flares kan ik misschien groter of is dit af te raden?

 

Heb al

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Jeepers,

 

wat is jullie ervaring met de banden maat op een DANA35?

 

Ik rij nu met 33" banden op mijn cherokee (insa turbo) het profiel van een extreme trekker.

 

Omdat ik 3,5" lift heb en bush wackker flatstyle flares kan ik misschien groter of is dit af te raden?

 

Heb al

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij er 4x4 mee, loopt niets tegen mijn kasten aan (met sway-bar los).

Plaats genoeg (flatstyles), nu heb ik geen verlengde bumpstops (wat met grotere banden inderdaad nodig zal zijn).

 

Ik heb een rancho 3" lift welke volgens mij niet volledig 3" was, maar heb 1,5" blokken en een extra add leaf.

 

De vraag was dan ook of de assen wel voldoen (met normaal gebruik van de air locker)...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij er 4x4 mee, loopt niets tegen mijn kasten aan (met sway-bar los).

Plaats genoeg (flatstyles), nu heb ik geen verlengde bumpstops (wat met grotere banden inderdaad nodig zal zijn).

 

Ik heb een rancho 3" lift welke volgens mij niet volledig 3" was, maar heb 1,5" blokken en een extra add leaf.

 

De vraag was dan ook of de assen wel voldoen (met normaal gebruik van de air locker)...

 

Ik vroeg dat omdat ik eerst een 6.5 inch lift onder de XJ had zitten en bij flexen liepen de 33ers gewoon klem in de wielkasten. Vooral voor gaf dat veel problemen. Dus bij het gebruiken van 35ers zal het alleen maar meer worden. Jouw 3.5 inch verhoging gaat normaal gesproken absoluut niet goed samen met 35ers en terreinrijden maar nu ik je verhaal lees heb je gewoon minimaal een 5.5 inch verhoging.

 

Als je op de weg blijft rijden gaat er niet snel iets kapot. Ga je het terrein in met de 35ers in combinatie met het gebruiken van de locker is de kans redelijk aanwezig dat je wat aandelen zal moeten vergaren in het segment steekassen.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de baan rij ik met 31" Bfg mud's. Ik vreesde inderdaad voor de steekassen, toch maar bij 33"ers houden.

 

Ik ben wel overtuigde dat liften op een gegeven moment niet veel meer doet als je niet eerst de wielkasten vergroot, bij verkoop van bush wackers zeggen ze toch 5" more tire coverage.

Of had je deze ook uitgesneden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de baan rij ik met 31" Bfg mud's. Ik vreesde inderdaad voor de steekassen, toch maar bij 33"ers houden.

 

Ik ben wel overtuigde dat liften op een gegeven moment niet veel meer doet als je niet eerst de wielkasten vergroot, bij verkoop van bush wackers zeggen ze toch 5" more tire coverage.

Of had je deze ook uitgesneden?

 

Ik heb best wel wat plaatwerk weggehaald zowel voor als achter toen ik de bushwackers plaatste. Dat werd ook volgens mijn beschrijving aangeraden.

 

Ik had iets meer lift als jij nu hebt en reed met 36/13.5r16 super swampers.

 

937dsc_5481_border.jpg

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D ietsje veel meer zo te zien! Die 36" staan op welke assen?

 

Voor    dana 30 HP met 29 spline steekassen en 4.88

Achter dana 44 met 33 spline moser steekassen en 4.88

 

Het is vooral de locker in combinatie met grove grotere terreinbanden die het de steekassen behoorlijk lastig maken.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die zijn inderdaad wat sterker dan mijn dana30 en 35 met 27splines. Rij je daar ook mee over de baan?

 

Stond mijn XJ ook maar wat hoger ;)

 

Bedankt voor de reacties alvast!

 

Ik ging daar gewoon mee over de weg en dat ging prima tot 120 km per uur. Wel had ik voor en achter de stabistangen nog vast zitten maar zodra ik ging terreinrijden gooide ik ze los.

 

De nieuwe eigenaar van mijn jeep haalde de swaybar eraf daar hij helemaal niet over de weg ging.

 

Je wilt echt niet veel hoger hoor. Op een gegeven moment kom je dan op een punt dat je veel moet gaan aanpassen om het allemaal nog heel en goed rijdend te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

ligt niet alleen aan de sper en grotere banden, maar ook aan de torque multiplikatie (b.v. 4:1 in tussenbak). En handgeschakeld en automaat, maakt ook nog verschil, gemiddeld genomen is een automaat iets meer vergevingsgezind dan een handbak.

 

Heb je trouwens verzwaarde steekassen (4340) of OEM? En het hoeft ook niet per definitie de steekas te zijn die stuk gaat, kan ook de ring en pinion zijn en wanneer ... dat is moeilijk te zeggen ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...