Spring naar bijdragen

Motor valt uit met starten, eenmaal lopen oke !?


Recommended Posts

Ha Jeep maten,

mijn grand cherokee uit 1994 heeft bij starten het probleem dat hij te ver daalt in toeren en dus niet stationair blijft lopen maar uitslaat regelmatig.

Als ik met de voet het gas op peil houd en hij eenmaal blijft lopen is er neits meer aan de hand!?

Ook al rijd ik de wereld rond !

Wat kan dat wezen ?

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Thanks alot !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit probleem heb ik ook gehad. In mijn geval een gasklepsensor die aan vervanging toe was.

Probeer eerst maar eens je gasklep ed schoon te maken, zie hiervoor:

http://www.off-road.com/jeep/cherokee/xjte...ngine/tbody.htm

eigen comment bij de link: je hoeft gasklephuis en kabels niet los te maken, schoonmaken gaat prima zonder die handeling!

Daarna gasklepsensor doormeten: contact aan (maar niet starten!!), met voltmeter positieve punt op sensor (zit ingang tussen 2 draden die naar sensor lopen), negatieve op aarde. Met klep dicht: voltage tussen .20 en .90. vervolgens met hand klep openen tot hij volledig open is: voltage moet oplopen tot ong 4.5 V.

eea gaat makkelijk als je lucht filterhuis en slangen ff afbouwt.

gasklepsensor zit aan achterkant, bij de bestuurder. Daarnaast zit steppenmotor + sensor. Ook deze is te reinigen (alleen kop van steppenmotor!, niet de sensor)

Koop Haynes of org Jeep manual, verklaart veel meer...

Ik weet het: het is een beetje onduidelijk verhaal geworden, maar ik heb verder geen plaatjes toe te voegen die het vereenvoudigen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by BUFFALO@Jul 26 2005, 20:04

Lobbes heeft mij bericht dat het probleem is opgelost door het plaatsen van een nieuwe accu unsure.gif , ik snap er geen kud van hoe dat er mee te maken heeft.

Maar goed, probleem weg! Slot erop?

<div align="right">

Was alles maar so zimpel wink.gifcool.gifbiggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad en dezelfde vraag op het forum gesteld. Wat uiteindelijk enigszins blijkt te helpen is de auto een tijdje stationair laten draaien. Het schijnt dat er dan een en ander gereset wordt. Ik merk zelf dat het probleem zich vooral met koud weer voordoet. Bij mij was het verder zo dat als ik bij wijze van spreken de schoen los op het gaspedaal zou zetten er voldoende gas werd gegeven om de motor aan het lopen te houden. Ik heb gewoon de stelschroef van de gaskabel wat aangedraaid. Werkt perfect.

Ik hoorde destijds van de dealer dat het ook met de stappenmotor te maken kon hebben. Die hebben ze schoongemaakt dat dat hielp uiteindelijk niets. Zelf heb ik de indruk dat het van doen heeft met de koudstart injector maar zolang het werkt laat ik het voor wat het is. Ik heb me ook aangewend om gewoon een seconde of 20 ff wat gas te geven en de motor op 1000 toeren te houden. Daarna lijkt het of de motor gewoon oppakt. Misschien is het inderdaad wel zo dat de benzine pomp dan druk opbouwt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt

Roy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...