Spring naar bijdragen

Foutcode P1225


Partagas
 Share

Recommended Posts

Onder het rijden begon het "Check Engine" lampje spontaan te branden. OBD fout code (contact 3x aan / uit) is P1225. Er is niet veel over te vinden maar het lijkt er op dat het hier over een "Needle Lift Sensor Malfunction" gaat. Heeft iemand misschien meer informatie over code P1225?

Cheers...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even als aanvulling; de auto rijdt verder normaal dus ik merk eigenlijk geen verschil (wel veel in 4WD full gereden met het slechte weer).

De accuklemmen zijn ca. 15 min. los geweest om te kijken of de boel zich reset maar "Check Engine" lampje blijft aan. Moet de spanning er langer af of hoe kan ik het resetten??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De code in de dash-display gaf aan P1225 maar op het meetapparaat van de dealer verscheen P1252, iets met Vacuum Reservoir. Er werd eerst nog geprobeerd of met een reset het "Check Engine" lampje uit zou blijven maar helaas... Na 40 km rijden ging het lampje weer aan.

Part number is "4606226AC" en het onderdeel (soort klep) kost EUR 45,00 ex. BTW. Verder is ook de automaat "uitgelezen" en heb ik laten controleren of alle updates er op zaten. Er is ook met de auto gereden vanwege het rammeltje dat er nog steeds inzit bij gas loslaten/remmen en de auto is ook op de brug gezet. Slechte "hydromounts" zou best de oorzaak kunnen zijn maar is niet zeker. Al met al heeft de chef van de werkplaats toch dik 45 minuten voor mij uitgetrokken en dit ZONDER kosten! Is dat service of niet?

De garage waar ik de Jeep gekocht heb (geen Jeep dealer) hoeft nu alleen het onderdeel te bestellen en te monteren dus die is gauw klaar ;) Mag hij voor de zekerheid meteen de hydromounts vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...