Spring naar bijdragen

Tips Voor Oliekeerring Dana 30 Vacu


Marc Oude Egbrink
 Share

Recommended Posts

Heeft iemand een goede tip om een olie keerring van een dana 30 aan de vacuum zijde in de asbuis te persen?

Ik heb het geprobeert met een opmaat gemaakte buis (met een ring er in gelast) die ik in de keerring zet en door middel van een draadeind in de asbuis pers.

Natuurlijk heb ik de asbuis van binnen zo goed mogelijk met schuurpapier schoongemaakt (er zat wat roest op).

post-8279-0-22923600-1354893085_thumb.jp

post-8279-0-53950900-1354893084_thumb.jp

Elke keer als ik de keerring er in wil persen trekt hij scheef in de asbuis.

Ook de asbuis invetten geeft geen verbetering.

Om de draadeind recht in de asbuis te houden heb ik een ring in het midden van het draadeind geplaatst ook dit geeft geen verbetering.

post-8279-0-59454200-1354893083_thumb.jp

Kan iemand mij voorzien met goede tips?

Of een helpende hand?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het zo gedaan in ieder geval misschien heb je er wat aan.

Ik volg dezelfde methode alleen gebruik ik geen ring die op de keerring valt maar een stukje buis dat in de keerring past.

Waar haal je zulke grote ringen vandaan? Dit heeft een gamma niet in zijn assortiment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O gelukkig, ik dacht dat je de keering vanaf de buitenkant erin probeerde te duwen.

Ik heb een grotere ring op maat geslepen, het let nogal nauw te groot kom je niet ver genoeg,

iets te klein gaat de ring half in de keering zitten en ga je zowieso scheef.

Ik heb het spul hier nog wel liggen, als je het nodig heb.

groet,

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de lokale ijzerhandel, nadeel van de bouwmarkt is dat ze geen specifiek spul hebben.

Het helpt trouwens als je de ring vastzet moer ervoor moer erachter, dan kantelt de ring niet.

Dan moet het wel een dikke plaatring zijn anders trek je hem krom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O gelukkig, ik dacht dat je de keering vanaf de buitenkant erin probeerde te duwen.

Ik heb een grotere ring op maat geslepen, het let nogal nauw te groot kom je niet ver genoeg,

iets te klein gaat de ring half in de keering zitten en ga je zowieso scheef.

Ik heb het spul hier nog wel liggen, als je het nodig heb.

groet,

Frank

Ik zou die spullen graag willen gebruiken.

Hoe kunnen we de spullen hier krijgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt altijd langskomen bij mij in Sassenheim.

Maar je kunt ook gewoon een tapeind M16 halen stuk of 4 moeren erbij en dan verkopen ze ook vierkante plaatringen,

die zijn vrij dik en als je de hoeken eraf slijpt is het niet moeilijk op maat te maken(gewoon de kering erop leggen en met stift

markeren wat eraf moet.Die vierkante platen gebruiken ze normaal om houten balken op een muur vast te bouten, zijn niet moeilijk te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt altijd langskomen bij mij in Sassenheim.

Maar je kunt ook gewoon een tapeind M16 halen stuk of 4 moeren erbij en dan verkopen ze ook vierkante plaatringen,

die zijn vrij dik en als je de hoeken eraf slijpt is het niet moeilijk op maat te maken(gewoon de kering erop leggen en met stift

markeren wat eraf moet.Die vierkante platen gebruiken ze normaal om houten balken op een muur vast te bouten, zijn niet moeilijk te krijgen.

)

Ik heb dit geprobeerd (grote ring op maat geslepen, m20 draad eind) maar ook hierbij krijg ik hem er niet in. Ik ben er wel achter gekomen dat m20 draad eind niet heel fijn is hier voor.

Aangezien ik de jeep zondag wil gebruiken voor een rit wil ik dit graag voor zondag klaar hebben.

Is er iemand die mij wl helpen?? Doordeweeks na werktijd of zaterdag heb ik tijd, de jeep staat in Dongen op de brug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...