Spring naar bijdragen

Vocht In Ontsteking...tips Gevraagd


Charger06
 Share

Recommended Posts

Hallo

Dit topic zal best ergens besproken zijn maar ik kon het niet vinden dus daarom de mijne hier.

Ik heb sinds kort een Wrangler van 1986 (4.2 L) en had al vrij snel een probleem met de ontsteking.

Terwijl ik nog niet klaar ben met een lier te monteren e.d. kon ik het laatst toch niet laten om even een beetje te baggeren hier in de buurt op een braakliggend stukje terrein.

Er was lekker veel rotzooi en plassen maar al snel begon de motor te sputteren.

Hij heeft het nog wel even volgehouden totdat ik in de wasplaats ook de motor een beetje wilde schoonspuiten.

Daarna deed hij niets meer uiteraard.

Verdeelkap losgemaakt maar optisch was de binnenkant verbazend droog met alleen op de rand wat water.

Toch een doekje er doorheen gehaald uiteraard.

Op LPG wilde hij helemaal niet meer maar uiteindelijk op benzine kreeg ik 'm weer aan de praat.

Hoe kan je dit het beste voorkomen?

Is er een speciaal spul wat je erover kan spuiten of iets om alles beter af te dichten?

Graag tips gevraagd.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet Henk

post-10034-0-87767600-1354222304_thumb.j

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is zowiezo niet onverstandig alle elektrische bedrading, relais, zekeringboxen etc. etc. die je kunt vinden eerst te controleren op eventeule schade en stekkertjes/verbindingen op corrosie. Zit de isolatie overal nog goed rond bekabeling, doorvoor/afdicht rubbertjes allemaal nog ok. Bougiekabels nog goed en niet poreus. De rubberen "dop" van de bougiekabels op de verdeler en die op de bougie zelf nog goed. Die zitten soms muurvast en als er een keer verkeerd aan getrokken is om ze te vervangen kunnen deze makkelijk beschadigen en niet meer goed afdichten.

Beste tip die ik je verder voor elektriciteit en water afstotend maken kan geven als je alles hebt gecontroleerd, schoongemaakt, eventueel gerepareerd is WD40. Alle verbindingen die je kunt vinden stekkertjes, zekeringen, relais, alle plekken waar water bij kan komen lekker liberaal in de WD40 zetten.

Vertrouw je andere afdichtingen niet van kunstof zekeringkastjes of iets dergelijks, smeer dan gewoon wat vet langs de randen. Ga niet met kit klooien want dat wordt een zootje als je het toch een keer open moet maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is zowiezo niet onverstandig alle elektrische bedrading, relais, zekeringboxen etc. etc. die je kunt vinden eerst te controleren op eventeule schade en stekkertjes/verbindingen op corrosie. Zit de isolatie overal nog goed rond bekabeling, doorvoor/afdicht rubbertjes allemaal nog ok. Bougiekabels nog goed en niet poreus. De rubberen "dop" van de bougiekabels op de verdeler en die op de bougie zelf nog goed. Die zitten soms muurvast en als er een keer verkeerd aan getrokken is om ze te vervangen kunnen deze makkelijk beschadigen en niet meer goed afdichten.

Beste tip die ik je verder voor elektriciteit en water afstotend maken kan geven als je alles hebt gecontroleerd, schoongemaakt, eventueel gerepareerd is WD40. Alle verbindingen die je kunt vinden stekkertjes, zekeringen, relais, alle plekken waar water bij kan komen lekker liberaal in de WD40 zetten.

Vertrouw je andere afdichtingen niet van kunstof zekeringkastjes of iets dergelijks, smeer dan gewoon wat vet langs de randen. Ga niet met kit klooien want dat wordt een zootje als je het toch een keer open moet maken.

Bedankt voor de tips.

Ogenschijnlijk ziet alles er goed uit maar een set nieuwe kabels zou geen kwaad kunnen.

We gaan aan de slag.

Gr Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...