Spring naar bijdragen

Cutting Brakes


Recommended Posts

Ik ben me aan het voorbereiden op de installatie van cutting of steering brakes.

gezien ik al een hydraulische handrem op de 4 schijven heb zal dat niet zoveel werk zijn.

Ik zoek nog een leverancier voor een bepaald model van CNC.

post-6445-0-61380900-1354119264_thumb.jp

Weet iemand een adres?

Their single lever setup is pretty slick it's like a push pull type lever setup.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aart, je hebt gelijk, de single is Ok. Daar rijd ik al 15 jaar mee, ben er helemaal aan gewend.

Als ik een nieuwe koop, wordt het er toch een met 2 handels omdat dat duidelijker is. Zeker als je iemand anders laat rijden.

Siert.

Daar was ik ook al toe gekomen. Wijsheid begint bij zelfkennis en ik ben nogal euh ...

...verstrooit, dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voldoen nylon leidingen voor het off road gebruik?

- is een cilinder van 5/8" voldoend

Je normale remmen achter rem druk vloeit door the cutting brake rem cylinder, zo tenzij je nylon slang the stainless brading aan de buitenkant heeft werkt het niet. De single lever dual cutting brake zou je zijdelings kunnen monteren zodat de lever naar je toe trekken links remt en vice versa.

Je kunt de rem druk op een wiel hoger maken door aan de brake met het hendel aan tehalen en dan met je voet en de power brakes de druk opvoeren

bewerkt door aw12345
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Nog een vraagje ivm de remleidingen voor de cutting brakes.

ik ben nogal lui en heb dus voorkeur voor nylon leidingen. Helaas uiteenlopende meningen en all veel pros en cons gelezen.

heeft iemand daar ervaring mee? zijn die nylon leidingen echt zo gevaarlijk?

Ik rijd steeds met de CJ over de weg naar evenementen, dus dat zijn soms een paar 100 Km autostrade.

Mijn grootse zorg is het barsten van die leiding bij hevig remmen. Er is naturlijk nog een gescheiden cirquit, maar toch ...

Met die buggies wordt toch ook hevig geremd?

bewerkt door wimbo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...