Spring naar bijdragen

Ketting Quadratrac


 Share

Recommended Posts

Jawel hoor tot mijn verbazing is ook mijn ketting zover gerekt dat onder heavy acceleration opeens rare ratel-geluiden onder mijn Jeep vandaan komen..

Enfin als Quadratrac gebruiker ben je dan aangewezen op low quality chinese aftermarket manufactured crap, dit gegeven wordt nog onderbouwd door de verhalen op diverse (amerikaanse) fora, waar zelfs na 1 dag knallen de ketting ($ 160,--) naar de gallemieze is..

The original thing is discontinued...maarrrrr nu stuitte ik op deze site.

Zou het dan toch...men spreekt van upgrade en advanced en high tensile en zelfs garantie!!

Zou dit good old american marketing zijn?? Foto op de site klopt iig niet, zo ver was ik al maar dat kan aan de webmaster liggen, pics op Ebay komen wel in de buurt, rest ons nog de maatvoering. Deze is 2 5/8'' stock is 2 1/2'', bij ons is dat een verschil van 3mm....wat de reden daarvan is??

ik hoop van niet, ga het zelfs proberen, voor dezelfde centen als ik kwijt zou zijn voor een chinese Cr*wn ketting...

Wordt vervolgd, kan ff duren tot ik zin heb de boel weer los te scheuren wellicht is er iemand die m al heeft, dan hoor ik graag wat.

grzz

Patpost-5846-0-32648900-1353861148_thumb.jpg

post-5846-0-32648900-1353861148_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfde ketting maar weer wat goedkoper.

http://www.quadratec.com/products/52205_1001.htm

Ik kocht deze hieronder gewoon en had er geen problemen mee.

http://www.quadratec.com/products/52205_00.htm

Aan garantie heb je weinig tot niks daar je in Nederland zit en zij aan de andere kant van de zee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reakties,

deze is het geworden..is helaas ook Made in China, maar er is gewoon niets anders..

Cr*wn is niet mijn merk, slechte ervaringen mee dus intuitief ga ik voor deze, ook prettig contact.

Sales bij Cr*wn vraagt om bouwjaar en type Quadratrac terwijl ik alle specs had gegeven, komt ook niet echt lekker over

enfin the money has been transferred dus kijken was de Sint ons brengt..

grzz Pat

O|||||||O

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is dezelfde die ik op de plank heb liggen voor 219- incl is 180,- eur excl btw

Dat is incl steun aan de NL leverancier..

Je betaald nu $218,- excl invoerrechten voorschotkosten en btw die rekend de Post NL nog met je af.

Kom je op 172- eur ex btw uit invoer en btw en kst kom je ook uit op 219,-

Had je hem wel sneller binnen.

Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reakties,

deze is het geworden..is helaas ook Made in China, maar er is gewoon niets anders..

Cr*wn is niet mijn merk, slechte ervaringen mee dus intuitief ga ik voor deze, ook prettig contact.

Sales bij Cr*wn vraagt om bouwjaar en type Quadratrac terwijl ik alle specs had gegeven, komt ook niet echt lekker over

enfin the money has been transferred dus kijken was de Sint ons brengt..

grzz Pat

O|||||||O

is dezelfde als deze volgens mij: http://www.rustysoffroad.com/quadra-trac-chain-48-links.html
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Was 200.= achteruit. Ligt nog in de kast want ik had ketting met ronde pin besteld, ze hebben echter met dubbele rocker pin geleverd...

ga dus nog wel even de strijd met ze aan.

uiteindelijk zal deze er wel ingaan...en dan is het afwachten hoelang ie meegaat.

fijne dagen

pat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Rijd er inmiddels al weer 3 maanden mee rond, weinig klachten alhoewel ik voornamelijk op de weg rijd. Ketting met diff en tandwiel eronderhangen is nog een heeeel gekloot, het komt akelig nauw en weegt lood!!

 

TIP: Ik heb 2 houten wiggen gezaagd en die tussen diff en tandwiel "geslagen", op die manier hoefde ik de boel niet op spanning te houden met het erin schuiven. Aangezien ook de tandwielen in de precies de juiste stand moeten staan heeft het wel een paar pogingen gekost voordat ie zat..

 

TIP:Op de vul en aftapplug heb ik 2 oude doppen gelast met de 1/2'' aansluiting naar buiten, op die manier kan je met een dopverlenger en een ratel heel eenvoudig de pluggen lossen.

 

grzz Pat



O|||||||O

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Crown ketting dus zover uitgerekt dat normaal wegtrekken niet meer mogeljk was --na 3 maandjes--.

QT open  diff kompleet gedemonteerd en weer in elkaar, had nog een oude morse ketting liggen (ook gerekt)

maar deze hebben andere pins waardoor de speling naar buiten minder is deze er maar es ingezet

Rijd nu weer lekker rond      ook de hellingproef van ca 40

Link naar opmerking
Deel via andere websites

m.i. technisch niet mogelijk, de rek is zodanig dat de ketting bijna de behuizing raakt, de vorm en dikte van de behuizing laten het verantwoord monteren van een spanner niet toe.

zelf wel eens aan een teflon of kevlar glijplaat gedacht om de speling weg te werken, het moet sowiso van buiten naar binnen.

 

 

maar tips zijn welkom, zou een leuke markt voor zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...