Martin_N Geplaatst October 21, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 21, 2012 Hallo allemaal, Gisteren van het ene op het andere moment een probleem met m'n TJ. Ik wilde wegrijden bij het stoplicht, maar met het optrekken begon de Jeep te protesteren. Flinke vibratie en schudden tijdens het optrekken. Dit bleef de rest van de rit aanhouden. Alleen als ik heel voorzichtig optrek en als ik eenmaal gang heb / rustig hetzelfde tempo aan houd lijkt het wat minder te zijn. Nu ik er zo over nadenk heb ik dit al 1 of 2 keer eerder gehad, maar was het daarna ook meteen weer weg. Als ik logisch nadenk lijkt een kruisje van de aandrijfas achter dat vervangen moet worden mij de meest logische oorzaak, en is het schudden/bonken dat ik voel en hoor met optrekken de aandrijfas die 'klappert' doordat er speling op het kruisje/de kruisjes zit. Twee vragen: - Is dit inderdaad waarschijnlijk de oorzaak of zit ik er helemaal naast? - Is er een manier om dit te testen voor ik ga vervangen? Ik heb al geprobeerd met de hand te voelen over er speling op zit, maar kon het niet zo voelen (dat doet me ook weer beetje twijfelen aan mijn bovenstaande 'analyse' - er moet toch wel wat voelbare speling op zitten wil die as echt gaan trillen/klapperen lijkt mij?) Tips welkom! Groeten, Martin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst October 21, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 21, 2012 hoi Martin kans is groot dat er een remklauw blijft hangen (handrem is ook een mogelijkheid) voel eens na een stuk te hebben gereden of een velg warm/heet wordt. Ook vaak duidelijk te ruiken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst October 21, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 21, 2012 Waarom haal je aandrijf as er niet onderuit ? Zijn maar een paar boutjes. Komt het nu vaker voor ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Martin_N Geplaatst October 21, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 21, 2012 @ Ruud: Zal ik doen, maar dan zou ik eerder verwachten dat je gewoon erg traag op gang komt omdat er meer weerstand is - geen schokken zoals ik nu voel? Heb al eerder remschijf gehad die bleef hangen en dat merkte ik toen omdat ik geen snelheid kon maken, maar had geen last van schokken. @ Evert: zal eens een poging wagen, nog nooit gedaan eigenlijk. Vaker voorkomen....niet echt. Heb dat schokken wel eens eerder gehad, maar dat was heel kort met wegrijden / daarna weer weg. Het viel nu gewoon op, was best heftig schokken. Heb de auto ook zsm stil gezet om even te kijken want het voelde echt niet gezond! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TJBlack Geplaatst October 21, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 21, 2012 Misschien iets te maken met de versnellingsbak steun ( rubberblok) in je skidplaat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst October 23, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2012 Ha Martin, Even de jeep in vrij zetten en eronder kruipen. Dan de cardanassen met de hand draaien en schudden, als er een kruisje uit ligt zie je dat bewegen. Je kunt ook een grote schroevendraaier gebruiken. Er mag geen speling zijn. Succes, siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Martin_N Geplaatst October 23, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 23, 2012 Ha Martin, Even de jeep in vrij zetten en eronder kruipen. Dan de cardanassen met de hand draaien en schudden, als er een kruisje uit ligt zie je dat bewegen. Je kunt ook een grote schroevendraaier gebruiken. Er mag geen speling zijn. Succes, siert. Thanks, ik ga het vanavond even proberen en zal de uitkomst hier laten weten. Ik hoop dat het gewoon een kruisje is want bv de steun van de versnellingsbak klinkt al een stuk ingewikkelder om op te lossen Groeten, Martin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Martin_N Geplaatst October 27, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 27, 2012 Nou de kruisjes blijken nog prima in orde, maar 1 van mijn cilinders wilde niet mee doen. Het schudden was dus de motor die ineens maar op 5 cilinders verder ging. Contacten in de verdeelkap hadden wat corrosie, schoongemaakt en liep meteen al een stuk beter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.