KEC Geplaatst October 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2012 Hallo allemaal mijn naam is Kenneth Ik heb net op mijn J10 een quadra-Trac gemonteerd . Maar als ik ermee ga rijden, dan rij ik continu in hoge / of lage sper! Ik kan hem nou via een hendeltje in de auto overschakelen van; Laag / neutraal / hoog. Wanneer ik hem in de neutraal zet gebeurt er Niets. Heeft iemand een op oplossing, hoe ik toch gewoon kan rijden over de weg en of ik hem dan kan overschakelen op de quadra-Trac? Groetjes en ik hoop snel iets te horen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spijlbusje Geplaatst October 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2012 Hallo Kenneth, volgens mij rijd je altijd standaard in hoog en in het terrein kan je laag schakelen. en voor de rest rij je altijd 4x4 en kan je in je dash met de emergy schakelaar je 4x4 dif vastzetten voor in het zand. Gr robert. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2012 Heb je het vacuum spul op de juiste manier aangesloten? 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gemelos Geplaatst October 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2012 Wanneer ik hem in de neutraal zet gebeurt er Niets. daarom noemt het ook neutraal, dan mag er niks gebeuren... op de weg rij je in hoog, in het terrein kan je in laag rijden. Grts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KEC Geplaatst October 1, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2012 Hallo Kenneth, volgens mij rijd je altijd standaard in hoog en in het terrein kan je laag schakelen. en voor de rest rij je altijd 4x4 en kan je in je dash met de emergy schakelaar je 4x4 dif vastzetten voor in het zand. Gr robert. Hallo Robert, Ja zoiets had ik ook gedacht, maar het gekke is, dat het lijkt dat er zowel op hoog en laag de sper erop zit. Dus ik vroeg me af, is die quadra-Trac dan ook gelijk een sper-differentieel? Want als ik mijn stuur uitdraai naar L / R dan is die zo aan het wringen alsof je rijd met de air-lockers aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KEC Geplaatst October 1, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2012 daarom noemt het ook neutraal, dan mag er niks gebeuren... op de weg rij je in hoog, in het terrein kan je in laag rijden. Grts Sorry Gemelos, Maar ik wilde je niet overslaan hoor, ik ben nog niet zo handig in het schrijven op het forum.. haha. Ik doe dit ook bijna nooit. Nood breekt wet. Maar voor jouw geldt hetzelfde wat ik al aan Robert stuurde. Bedankt h Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KEC Geplaatst October 1, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2012 Heb je het vacuum spul op de juiste manier aangesloten? Ja dank je deze had ik al gevonden op het internet. Ik heb net nog even gekeken of die vacuumslangetjes nog wel heel zijn. 1 slangetje was aan het sissen en die heb ik maar vervangen. Ga zometeen een proef-ritje maken, eerst ff eten En toch nog bedankt voor de diagram Kenneth Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spijlbusje Geplaatst October 1, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2012 of de verkeerde olie in de tussen bak!! dan kan hij ook vast gaan staan. robert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KEC Geplaatst October 1, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2012 of de verkeerde olie in de tussen bak!! dan kan hij ook vast gaan staan. robert. Nee dat kan niet, want die heb Ik heb via Jan Sloot van B&S Tiel. Dit is een speciale quadra-Trac olie van Crown ( TCL-1 ) . Maar ik ga even een stukje rijden, nu dat ik net voor het eten die vacu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KEC Geplaatst October 2, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2012 Hallo allemaal, Nou dat was het!!! Ik had gisterenavond een slangetje vervangen, waar toch naar alle waarschijnlijkheid een lek in zat. Maar hij rijd nu een heeeel stuk beter, maar misschien let ik nu overal extra goed op. Want ik vind hem toch anders rijden dan voorheen. Hey kerels, bedankt voor alle adviezen en het mee denken. Groeten Kenneth van Jeep-Support Apeldoorn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gemelos Geplaatst October 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2012 Dus ik vroeg me af, is die quadra-Trac dan ook gelijk een sper-differentieel? Want als ik mijn stuur uitdraai naar L / R dan is die zo aan het wringen alsof je rijd met de air-lockers aan. neen, da wringen is een beetje eigen aan een Quadratrac. zitten frictieplaten in de tussenbak. is ook de reden waarom ik de mijne heb omgebouwd naar achterwielaandrijving met inschakelbare 4X4 Grts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst October 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2012 Modderaters, FF topic in de juiste rubriek plaatsen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KEC Geplaatst October 2, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2012 neen, da wringen is een beetje eigen aan een Quadratrac. zitten frictieplaten in de tussenbak. is ook de reden waarom ik de mijne heb omgebouwd naar achterwielaandrijving met inschakelbare 4X4 Grts Hoe heb je dat dan gedaan? Hoe kan je hem dan 4x4 schakelen dmv een andere pook? Of hebben we het nu over een andere auto? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 2, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2012 Modderaters, FF topic in de juiste rubriek plaatsen? Lol..... bij deze. Hoe heb je dat dan gedaan? Hoe kan je hem dan 4x4 schakelen dmv een andere pook? Of hebben we het nu over een andere auto? De QT heeft altijd permanente 4x4, het wringende gevoel is een eigenschap van de QT. In de QT zit een limited slip differentieel wat de verschillen tussen omwentelingen in voor en achteras opheft, de werking van dit LS diff kun je als "wringen" ervaren. Als je dit vervelend vindt kun je de QT vervangen door een andere tussenbak, dat is wat Gemelos gedaan heeft. Dan heb je geen permanente 4x4, en ook niet dat "wringen". Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KEC Geplaatst October 2, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2012 Lol..... bij deze. De QT heeft altijd permanente 4x4, het wringende gevoel is een eigenschap van de QT. In de QT zit een limited slip differentieel wat de verschillen tussen omwentelingen in voor en achteras opheft, de werking van dit LS diff kun je als "wringen" ervaren. Als je dit vervelend vindt kun je de QT vervangen door een andere tussenbak, dat is wat Gemelos gedaan heeft. Dan heb je geen permanente 4x4, en ook niet dat "wringen". Bedankt, dat is duidelijke taal !, daar hou ik van! Maar wat te doen, want ik vind die permanente 4x4 wel te gek en nu ik weet dat het er bij hoort. Nogmaals bedankt er is me een heleboel in een keer duidelijk. Gr. Kenneth Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gemelos Geplaatst October 3, 2012 Rapporteren Share Geplaatst October 3, 2012 (bewerkt) Als je dit vervelend vindt kun je de QT vervangen door een andere tussenbak, dat is wat Gemelos gedaan heeft. Nope... Ik heb een Milemarker part-time conversion kit met 16% overdrive gestoken. http://milemarker.co...its-accessories Ik schakel ze in 4x4 met de vacuumswitch in het handschoenkastje. Grts October 3, 2012 bewerkt door gemelos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.