Spring naar bijdragen

Aanschaf 1ste Jeep


Cortana
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal!

Ik ben bijna 18 cool.gif en wil graag een jeep aanschaffen.

Dit omdat mijn grootste hobby airsoft is en ik veel zal moeten gaan rijden in de ardennen en andere bos gebieden.

Maar goed ik ben dus nog jong en weinig ervaring mbt jeeps.

Zelf zou ik graag een Wrangler kopen, maar ik zag hier al dat er verschillende types zijn.

Wat is het best om mee te beginnen, waarbij gelet word op aanschafprijs, onderhoud, en ook belangrijk, het verbruik van de auto!

Ik hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen, alvast bedankt!

Groet,

Jasper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

allereerst welkom op het forum...

Wrangler zijn idd meerdere types, de oudste zijn de CJ's (Civilian Jeep) en de nieuwere zijn de YJ met de vierkante koplampen zoals de mijne en de TJ die weer een stuk moderner is.

Jeep's zijn inderdaad mooie auto's maar helaas niet goedkoop.

de aanschafprijs kan varieren van 2500 tot 25000 en een goedkope heeft meestal nog flink wat aandacht nodig. als je dit zelf kan en de ruimte en tijd er voor hebt is het erg leuk maar anders kan het prijzig worden.

Vooral als je jong bent en nog niet zo lang rijdt moet je ook rekenen op hoge vaste lasten (bij mij 120 euro per maand)

en dan t verbruik..........

wranglers zijn er met 4 motoren van een 2,5 L4, een 4,2L6 een 4.0L6 en natuurlijk V8 in verschillende formaten in de CJ types

het verbruik ligt natuurlijk aan het type motor, de 2,5 verbruikt het minste maar heeft net te weinig vermogen om lekker te kunnen rijden en is maar iets zuiniger dan de 4.0 L6 motor. ik heb met mijn 4.0 een gemiddelde van 1:7

onderhoud aan de motor is meestal weinig als je een 4.0 hebt, de andere motoren weet ik weinig van. er zijn natuurlijk wel een aantal befaamde zwakke plekken zoals de bodemplaat, chassisbalk rechtsachter en gordels die vaak voor de APK vervangen moeten worden omdat ze tussen de deuren komen.

en eerlijk gezegd is er geen enkele goede reden om een Jeep Wrangler te rijden, behalve dan dat het gewoon hartstikke leuk is en dan is het het geld meestal wel waard (als dat er is)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Pullie

Wrangler zijn idd meerdere types, de oudste zijn de CJ's

Een CJ is gewoon een CJ, Pullie... tongue.gif

De modelnaam "Wrangler" kwam in 1986: idd, de YJ! wink.gif

Verder heb je absoluut gelijk! Zelf zou ik voor een 4.0 of eventueel een 2.5 model na 1990 gaan: Die hebben (multipoint) brandstofinjectie. Oudere modellen hadden nog de 4.2 met carburateur en de 2.5 met monopoint injectie.

Aan de andere kant zijn de carrosseriën van de modellen uit '87 en '88 vaak beter ( raar maar waar) en zijn ook de "oude" blokken beslist niet slecht. Echter vooral de 4.2 heeft wat meer aandacht nodig, zeker als de originele computer nog in werking is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie antwoorden!

Aangezien het sowieso mijn eerste auto word en ik niet super veel geld te besteden heb wil ik graag de degelijkste versie die het minste onderhoud vereist en het minst verbruikt.

Is het verstandig een 4.0 te nemen ook al verbruikt deze meer? Bijvoorbeeld omdat deze minder onderhoud hebt?

Verder zie ik ze staan in benzine, diesel en lpg uitvoeringen, maakt dit nog wat uit?

Groet,

Jasper

ps. ik kom uit Spaubeek, zuid limburg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Cortana@Jul 6 2005, 10:59

Bedankt voor jullie antwoorden!

Aangezien het sowieso mijn eerste auto word en ik niet super veel geld te besteden heb wil ik graag de degelijkste versie die het minste onderhoud vereist en het minst verbruikt.

Is het verstandig een 4.0 te nemen ook al verbruikt deze meer? Bijvoorbeeld omdat deze minder onderhoud hebt?

Verder zie ik ze staan in benzine, diesel en lpg uitvoeringen, maakt dit nog wat uit?

Groet,

Jasper

ps. ik kom uit Spaubeek, zuid limburg

<div align="right">

Als eerste dan maar: klikkie smile.gif

Verstandig is een raar woord, verstandig zou zijn: een Suzuki Swift uit 1990 waar je nog 2 jaar mee 1:17 kan rijden tot ie in elkaar stort. wink.gif

Wat de Wrangler betreft: de 4.0 heeft de minste onderhoud, verbruikt iets minder en heeft een iets hoger toerenbereik dan de 4.2. Beide zijn prima motoren, en kunnen gemakkelijk een ton of drie lopen bij goed onderhoud.

Hoe die gebruikt is is eigenlijk net zo belangrijk...kruip er in en eronder, trek alle bekleding gewoon los en kijk eronder. Serieus.

(de roestduivel loert overal)

..en als je straks wat vind en je bent niet zeker: neem wat foto's en plaats alle gegevens gewoon hier ergens. (in dit topic of zo) .. de kans is erg groot dat iemand die Jeep kent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Cortana,

Ik heb momenteel 2 Jeeps te koop staan.

Een CJ7 van 1980 = geen wegenbelasting

en een TJ van 1999 op LPG = zeer goedkoop in brandstofkosten.

Je moet maar eens bij te koop kijken, zijn reeds alle 2 verhoogd, verbreed,

snorkel,.... klaar voor dagelijks gebruik en voor terrein.

De TJ is zeer proper en rijdt super.

Meer foto's: http://users.pandora.be/Wrangler_TJ

of meer info GSM +32 474 62 89 65

Jeepse groeten

Kristof

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...