SyBorg Geplaatst June 16, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2012 Hoi mensen, Ben achter de remmerij aan het vervangen van m'n Rubicon 2003. En van teen kom tander.... Voor de (nieuwe) rubbertjes die de hevel van de handrem afdichten moet de ankerplaat los en dus de as eruit. Mijn vragen: Er ligt een heel klein plasje olie in de buis. Is dat normaal? De keerring die de as afdicht zit met siliconen afgekit. Neem aan dat dit een permanente "noodreparatie" is . Bekend? Het lager is een conische Timken. Is dat de Timken Set 10 en zo ja gewoon overal te koop in NL? Ennuh...misschien nog tips? Bij voorbaat dank.... Sibo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 16, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 16, 2012 Plasje olie in de buis is normaal, dichtingen zitten aan de buitenzijde, dus olie kan niet verder als daar. Keeringen worden (af fabriek) gemonteerd met RTV. Timken lagers staat een type nummer op. Makelijk een neiwe bestellen dus. Vergeet de lagerschalen niet. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Iceman Geplaatst July 14, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 14, 2012 De keerring die de as afdicht zit met siliconen afgekit. Neem aan dat dit een permanente "noodreparatie" is . Bekend? het is inderdaad een Timken 10 lager en die siliconen is normaal/kan normaal zijn. Op de voor mijn TJ nieuwe Dana44 moet ik dit nog doen aan de bijrijderskant, want daar lekt ook lichtjes wat olie de assenbuis uit, dus het kan ook een voorzorgsmaatregel zijn ... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Iceman Geplaatst July 14, 2012 Rapporteren Share Geplaatst July 14, 2012 voor meer info kijk eens hier: http://www.stu-offroad.com/axle/d44/d44-1.htm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.