Spring naar bijdragen

Kleperstoter Vervangen


Recommended Posts

Ik ben vanmorgen even langs een garage gereden omdat mijn blok niet lekker meer klonk na een modderbad.

Even starten en het antwoord was Klepperstoter.

Dat was dus snel duidelijk voor de monteur en mijn volgende vraag was of ik dat zelf kon (want ja een blok heb ik nog nooit open gehad.

Hij vertelde me dat de ketting er af moest en dat ik die moest mankeren om op tijd te laten staan.

Ik ga zou voor dat ik de kleppenstoters ga bestellen van jullie horen of ik nog extra dingen moet bestellen?

(Ik heb een pakkings set voor mijn blok liggen)

Iemand hier al een how to do van ???

Zal zo wie zo foto's maken en proberen een how to do te maken met jullie hulp.

mvgr

Patrick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neem aan dat het om een Wrangler (2.5 of 4.0) gaat?

bij welke garage ben je geweest , een met jeep kennis?

zie niet in waarom je je distr.ketting moet verwijderen. (vaak is het wel zo dat je beter is ook je nokkenas te vervangen ivm inslijten)

Het klinken van de stoters kan overigens niet het gevolg zijn van een modderbad. wat wel mogelijkis dat er schade is ontstaan door een "waterslot" (heb je overigens wel pech)

Meestal hoor je de stoters als het hydraulische deel van een stoter verstopt zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kleppen deksel er af gehad en een buurman zei dat op de achterste speling zit.

De monteur die vanmorgen geluisterd had was geen jeep specialist.

Ik heb de kleppendeksel er weer op gezet en ga op zoek naar een jeep specialist !!! in zeeland of omstreken die eens wil luisteren en mij verder kan helpen.

(dit is dus een op roepje :whistle:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja motor tikt en boven de 1700 toeren klinkt ie erg grauw ... weet niet precies hoe ik dat geluid goed moet omschrijven.

Maar lekker klinken doet het niet.

Wat weegt z'n cilinderkop ? misschien domme vraag maar een buurman zei dat ik die er niet zo uit krijg maar dat ik het met een takel moet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het nog niet gedaan.

Denk dat ik het vanavond ga doen.

De werkwijze :

Eerst de juiste hoeveelheid bij de huidige olie op bedrijfstemperatuur.

Dan de motor een uur op 1500 toeren houden met af en toe een vethoging naat 3500 toeren.

Daarna alle olie eruit.

Verse olie er in en nieuw olie filter er op + de andere vloeistof toevoegen.

Ik woon in een gezellig klein een richting verkeer straatje en moet nog even kjken of ik vannavond op tijd thuis ben.

Kan niet al te laat mijn motor een uur laten draaien.

(wil het wel gezellig houden in de straat)

bewerkt door Trickie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor het aanbod Bleek . ik heb wederom nachtdienst vrjijdag zaterdag en zondag.

Gaat me dus niet lukken om tussen door naar de overkant te komen

Lukt het vanavond niet dan heb ik donderdag nog een vrije dag om het overdag voor de deur te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Is het niet slimmer om je kleppen even te stellen? Ipv al die troep toe te voegen?

Je kan dit als volgt doen met draaiende motor draai de tuimerlaar los tot hij gaat tikken, hierna vast draaien tot de tik weg is daarna kwart slag voorspanning geven dit is wel een kliederboel...

Zonder draaiende motor zorg dat cil 1 op bdp is en draai de tuimelaar los pak de stoterstang tussen je vingers en draai deze, draai hierbij langzaam de moer vaster totdat je weestand voelt, hierna geef je hem nog een half slag/kwartslag na. Boeken geven 3/4 tot hele slag maar ben hier zelf niet zo kapot van.

Succes

Mvgr Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update .....

Het grauwe geluid dat ik hoorde vanaf 1500 toeren hoor ik nu pas bij 2700 toeren naar voren komen.

De motor klikt al een stuk netter dan voor de behandeling.

Nu is het wel zo dat het probleem nog niet is op gelost en dat het blok waarschijnlijk maar op 4 of 5 pitten draait.

Rick aangezien dat er alleen een tunnel tussen ons zit .... zou jij eens tijd hebben om naar mijn Jeep te luisteren kijken etc ?

bewerkt door Trickie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het niet slimmer om je kleppen even te stellen? Ipv al die troep toe te voegen?

Je kan dit als volgt doen met draaiende motor draai de tuimerlaar los tot hij gaat tikken, hierna vast draaien tot de tik weg is daarna kwart slag voorspanning geven dit is wel een kliederboel...

Zonder draaiende motor zorg dat cil 1 op bdp is en draai de tuimelaar los pak de stoterstang tussen je vingers en draai deze, draai hierbij langzaam de moer vaster totdat je weestand voelt, hierna geef je hem nog een half slag/kwartslag na. Boeken geven 3/4 tot hele slag maar ben hier zelf niet zo kapot van.

Succes

Mvgr Rick

Wat bedoel je met bdp?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...