Trickie Geplaatst June 7, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2012 Ik ben vanmorgen even langs een garage gereden omdat mijn blok niet lekker meer klonk na een modderbad. Even starten en het antwoord was Klepperstoter. Dat was dus snel duidelijk voor de monteur en mijn volgende vraag was of ik dat zelf kon (want ja een blok heb ik nog nooit open gehad. Hij vertelde me dat de ketting er af moest en dat ik die moest mankeren om op tijd te laten staan. Ik ga zou voor dat ik de kleppenstoters ga bestellen van jullie horen of ik nog extra dingen moet bestellen? (Ik heb een pakkings set voor mijn blok liggen) Iemand hier al een how to do van ??? Zal zo wie zo foto's maken en proberen een how to do te maken met jullie hulp. mvgr Patrick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst June 7, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2012 Neem aan dat het om een Wrangler (2.5 of 4.0) gaat? bij welke garage ben je geweest , een met jeep kennis? zie niet in waarom je je distr.ketting moet verwijderen. (vaak is het wel zo dat je beter is ook je nokkenas te vervangen ivm inslijten) Het klinken van de stoters kan overigens niet het gevolg zijn van een modderbad. wat wel mogelijkis dat er schade is ontstaan door een "waterslot" (heb je overigens wel pech) Meestal hoor je de stoters als het hydraulische deel van een stoter verstopt zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trickie Geplaatst June 7, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2012 Het gaat om een Wrangler YJ 4.0l 1991 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst June 7, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2012 en....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trickie Geplaatst June 7, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2012 Kleppen deksel er af gehad en een buurman zei dat op de achterste speling zit. De monteur die vanmorgen geluisterd had was geen jeep specialist. Ik heb de kleppendeksel er weer op gezet en ga op zoek naar een jeep specialist !!! in zeeland of omstreken die eens wil luisteren en mij verder kan helpen. (dit is dus een op roepje ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronmel Geplaatst June 7, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2012 om je klepstoter te vervangen moet je cilinderkop eraf distributie ketting kan blijven zitten. maar wat is het probleem? tikt de motor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trickie Geplaatst June 7, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2012 Ja motor tikt en boven de 1700 toeren klinkt ie erg grauw ... weet niet precies hoe ik dat geluid goed moet omschrijven. Maar lekker klinken doet het niet. Wat weegt z'n cilinderkop ? misschien domme vraag maar een buurman zei dat ik die er niet zo uit krijg maar dat ik het met een takel moet doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronmel Geplaatst June 7, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2012 die kop weegt wel iets maar met 2 man lukt dat wel, maar voordat je die kop eraf trekt zou ik eerst bij een automateriaal zaak langs gaan en daar een busje Fort Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trickie Geplaatst June 7, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2012 Morgen me maar eens voor laten lichten in de lokale auto onderdelen shop en z'n product kopen. Hoop dat het werkt bij mij en zo niet dan is wel mijn blok schoon van binnen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trickie Geplaatst June 7, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2012 Onder staande producten besteld. Ik zal het resultaat posten. 40117] Fort Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trickie Geplaatst June 9, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2012 Dit gaat zou het dus moeten gaan oplossen !!!! Ben benieuwd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trickie Geplaatst June 9, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2012 Dit zou het dus moeten gaan oplossen !!!! Ben benieuwd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst June 9, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2012 Ik ken het niet maar ik hoop het ook voor je succes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trickie Geplaatst June 9, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 9, 2012 Ik ga het zien .... of beter gezegd ik hoop het verscheel te gaan horen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sickboy Geplaatst June 12, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2012 Hoi Trickie ik ben ook benieuwd, hoe is het afgelopen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trickie Geplaatst June 12, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2012 (bewerkt) Ik heb het nog niet gedaan. Denk dat ik het vanavond ga doen. De werkwijze : Eerst de juiste hoeveelheid bij de huidige olie op bedrijfstemperatuur. Dan de motor een uur op 1500 toeren houden met af en toe een vethoging naat 3500 toeren. Daarna alle olie eruit. Verse olie er in en nieuw olie filter er op + de andere vloeistof toevoegen. Ik woon in een gezellig klein een richting verkeer straatje en moet nog even kjken of ik vannavond op tijd thuis ben. Kan niet al te laat mijn motor een uur laten draaien. (wil het wel gezellig houden in de straat) June 12, 2012 bewerkt door Trickie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst June 12, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2012 Hier geen probleem hoor om dat te doen dus als je tijd en zin hebt dit weekend kom je maar af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trickie Geplaatst June 12, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2012 Dank je voor het aanbod Bleek . ik heb wederom nachtdienst vrjijdag zaterdag en zondag. Gaat me dus niet lukken om tussen door naar de overkant te komen Lukt het vanavond niet dan heb ik donderdag nog een vrije dag om het overdag voor de deur te doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst June 12, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2012 En maar werken alsmaar... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trickie Geplaatst June 14, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 14, 2012 Motor met flush draait nu een half uurtje op 1500 toeren en elk kwartier de toeren 1 minuut verhoogd naar 3500 toeren ,,, Nog een half uurtje te gaan ... Wordt dus vervolgd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trickie Geplaatst June 14, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 14, 2012 Leuk ..... komt je buurman ff zeggen dat ie zo wat vergiftigt wordt in de tuin en hij zegt me gelijk dat mijn blok op maar 4 cilinders loopt ipv 6 .... Dus je dat zo maar eens na kijken. Ach het blok is schoon als ie klaar is . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Micky Geplaatst June 25, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2012 en leuke bbq gehad met de buurman? Ben wel benieuwd naar het vervolg.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rick van Unen Geplaatst June 26, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 26, 2012 Is het niet slimmer om je kleppen even te stellen? Ipv al die troep toe te voegen? Je kan dit als volgt doen met draaiende motor draai de tuimerlaar los tot hij gaat tikken, hierna vast draaien tot de tik weg is daarna kwart slag voorspanning geven dit is wel een kliederboel... Zonder draaiende motor zorg dat cil 1 op bdp is en draai de tuimelaar los pak de stoterstang tussen je vingers en draai deze, draai hierbij langzaam de moer vaster totdat je weestand voelt, hierna geef je hem nog een half slag/kwartslag na. Boeken geven 3/4 tot hele slag maar ben hier zelf niet zo kapot van. Succes Mvgr Rick Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trickie Geplaatst June 28, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2012 (bewerkt) Update ..... Het grauwe geluid dat ik hoorde vanaf 1500 toeren hoor ik nu pas bij 2700 toeren naar voren komen. De motor klikt al een stuk netter dan voor de behandeling. Nu is het wel zo dat het probleem nog niet is op gelost en dat het blok waarschijnlijk maar op 4 of 5 pitten draait. Rick aangezien dat er alleen een tunnel tussen ons zit .... zou jij eens tijd hebben om naar mijn Jeep te luisteren kijken etc ? June 28, 2012 bewerkt door Trickie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trickie Geplaatst June 28, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2012 Is het niet slimmer om je kleppen even te stellen? Ipv al die troep toe te voegen? Je kan dit als volgt doen met draaiende motor draai de tuimerlaar los tot hij gaat tikken, hierna vast draaien tot de tik weg is daarna kwart slag voorspanning geven dit is wel een kliederboel... Zonder draaiende motor zorg dat cil 1 op bdp is en draai de tuimelaar los pak de stoterstang tussen je vingers en draai deze, draai hierbij langzaam de moer vaster totdat je weestand voelt, hierna geef je hem nog een half slag/kwartslag na. Boeken geven 3/4 tot hele slag maar ben hier zelf niet zo kapot van. Succes Mvgr Rick Wat bedoel je met bdp? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.