Spring naar bijdragen

Injectie Simulator Kapot?


Recommended Posts

Mijn WJ 4.7V8 met LPG installatie (Prins) geeft de foutcode P0207.

Behalve dat het lampje 'Engine check' brand, lijkt hij verder prima te lopen.

Nou lees ik hier dat het wel eens zo kan zijn dat de weerstand van de injector simulator kapot is.

Alleen zie ik die zwarte blokken weerstanden met rood-zwarte draden nergens.

Kan iemand me misschien vertellen waar ongeveer? Misschien een foto?

Thanks, Tim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja die dingen schijnen wel eens stuk te gaan.

Heb ook al een nieuwe liggen en volgende week hopelijk tijd om hem in te bouwen.

De 8 cilinders hebben idd 2 van die kastjes. Ze worden alleen gemaakt voor 4 en 6 cil. Dus de 8 cil gebruikt er 2 van 4.

0207 wil dus zeggen dat je storing hebt in cil 7. Dus de module vervangen die deze cil aanstuurt. Of misschien wel beter ze beide te vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, ik moet dus eerst de spanning bij injector #7 meten. Moet ik wel even weten welke dat is. In een ander topic vond ik deze afbeelding.

Kan ik aannemen dat de cilindernummering voor een 4.7 V8 niet anders is dan bij een 5.2/5.9?

Nog een vraag; Als het een defect is aan de injectiesimulator, zou hij zolang hij op benzine loopt deze foutcode niet moeten geven, immers dan vindt er benzine-injectie plaats en wordt deze dus niet gesimuleerd, dus kan een defecte simulator geen foute code opleveren. Klopt dat?

Zou ik dat kunnen uitvinden door de code te restten (accupool los?) en op bezine laten draaien?

Dank!

index(2).php

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...