Portishead Geplaatst May 5, 2012 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2012 Hi, Ben kersvers hier. Heb een 98 op het oog, 210k op de teller. Wagen is superclean binnen en buiten. Goed getest en loopt helder, trekt goed. Koud en warm. Boite is ook zeer goed. Maar, zoals zoveel cherokees lekt ie ad filter ed coulant. Is dit een groot probleem? Ik heb al zoveeeeeeel cherokees bekeken. Alvast bedankt, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 5, 2012 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2012 ad filter ed coulant. En dat is in het Nederlands??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Portishead Geplaatst May 5, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2012 En dat is in het Nederlands??? in het nederlands dan : aan de oliefilter en de koelvloeistof (het lijkt beneden te zijn) enkel als ie warm is gereden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 5, 2012 Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2012 Hij lekt dus olie en koelvloeistof.........waar precies? Rubbertjes van de filtervoet lekken wel eens, zelfde geld voor de pakkingen van de waterpomp. Dit zijn geen kostbare dingen, prima zelf te repareren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Portishead Geplaatst May 5, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2012 mij leek het niet van bovenaf te komen. duidelijk ad filter zelf (heb juist zelf heel wat info gevonden hieromtrent-blijkbaar eenvoudig en komt veel voor met die O-ringen). wat betreft de koeling. de slang die nr de radiator loopt, nr beneden toe, daar ad afsluiting. maar weeral... zo leek het. deze is erg mooi en goeie staat. loopt helder, niet aan geprutst, maar wil voorzichtig zijn want er staat zoveel slecht op de markt. ik heb er een 20-tal min meer gereden, was erg goed en spurt niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bastafari Geplaatst May 6, 2012 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2012 Doen, je moet er toch een keer aan ff serieus, net wat Ab zegt, zulke dingen zijn redelijk makkelijk zelf te doen, en anders goedkoop te laten doen. En als je deze laat, dan heeft de volgende weer wat anders... Bastafari Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 6, 2012 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2012 Slangen van de koeling hebben nogal eens de neiging om net naast de slangklem een scheurtje of een gaatje te krijgen. Heb er bij onze XJ (300.000km) al diverse moeten vervangen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Portishead Geplaatst May 6, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2012 Dan wordt het deze . Elke xj die ik zag had het, en haakte steeds af. Maar deze is uitzonderlijk qua staat. Voor de rest helemaal niks op aan te merken (knock on wood). 210000km op de teller, niks roest (ook niet onder de deuren), niks offroad gedaan en is van 98... 3000 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Portishead Geplaatst May 24, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2012 Mss toch ook even jullie mening vragen. We plannen een trip richting Auvergne. Met lichte aanhanger. Ik krijg eind volgende week de wagen zodat ik hem inschrijven. Even groot onderhoud op doen en alles even laten nakijken. De wagen hft 210000km gelopen. Is 1000 km heen en terug te doen of toch wat riskant? Ik lees zoveel slechts over die diesels dat ik schrik krijg... Tx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst May 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2012 (bewerkt) een 4 ltr met 210000 is normale stand, zeker als je nog een grote beurt geeft, laat de 2 puntjes even extra controleren en eventueel herstellen en je hebt er een prima auto aan is overigens een zeer goede trekker voor aanhanger enzo veel plezier ermee oh ik zie nu pas dat het een diesel is, die zijn ook heel sterk hoor. je moet niet allen de slechte dingen lezen, maar ook de positieve reacties en daar een mix van maken. overigens is je rijstijl ook niet onbelangrijk. May 24, 2012 bewerkt door just-a-jeeper Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Portishead Geplaatst May 24, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2012 dank je voor je reactie. moest ik de auto al bv enkele maanden hebben, ligt het vertrouwen anders. nu komt de auto en na een nazicht, hup... vertrekken op vakantie. andere mogelijkheid is op de scenic een trekhaak plaatsen, maar dat zijn ook weer extra kosten. ik heb best wat schrik om op 800 km van Belgi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CherokeePerformance Geplaatst May 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2012 Oh, oh een VM Diesel? Heb ik ook hele slechte ervaring mee. Voor mij nooit meer. Ik zou wel eens hier wel eens willen horen wie er een Cherokee 2.5 ltr diesel met meer dan 250K op de teller heeft. Neem een 4.0 ltr Benzine / LPG. Bere sterk!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 24, 2012 Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2012 VM diesel, rustig goed warm rijden, hoge toeren vermijden. Op tijd onderhoud! Tis niet het meest zorgeloze blok........... En een Jeep garage? Garage May, Maaseik Autobedrijf van Bree, Brunsum Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Portishead Geplaatst May 25, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2012 Super!!! Bij het zoeken naar een jeep heb ik met eentje gereden met 289000km.... deed het super... het is maar hoe je je wagen onderhoud... 4 liter is onbetaalbaar hier in belgi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Portishead Geplaatst June 10, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2012 Good morning allemaal, Het is dan toch een andere geworden... vertrouwde het toch niet. Toevallig nog eentje gevonden, zelfde km, zelfde prijs maar een Classic, met extra set banden. Anderhalf uur mee mogen rijden, volgende ochtend was ie al gekeurd. Die avond stond ie op de oprit . Heeft 3000 km geleden nieuwe radiator en airco gekregen. De aandrijfketting is ook in 2011 vernieuwd. Geen lekken... enkel wat zweet. Geen opmerking op de keuring, enkel barstje in de voorruit. Niks roest. Rijdt prima, alles in orde. Ik kan dus met een geruster hart op reis. Nu heb ik wel enkele vragen: - betreft opties die hier niet in staan: zoals elektrische zetels, cd wisselaar enz. Is er standaard al een bekabeling hiervoor of moet die nog getrokken worden? - de antenne gaat niet naar beneden als de radio afgezet wordt. Doet gewoon niets... Tips iemand? - voorruit, wat zijn de prijzen ? - de extra 4 banden verkoop ik. Goodyear Wrangler 225/75R15 102T. Profiel is niet nieuw maar zeker nog jaartje plezier ermee. 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 10, 2012 Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2012 Veel rijplezier met je nieuwe Jeep! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts