Spring naar bijdragen

Ramp Of Ok?


Recommended Posts

Hi,

Ben kersvers hier.

Heb een 98 op het oog, 210k op de teller.

Wagen is superclean binnen en buiten. Goed getest en loopt helder, trekt goed. Koud en warm.

Boite is ook zeer goed.

Maar, zoals zoveel cherokees lekt ie ad filter ed coulant.

Is dit een groot probleem?

Ik heb al zoveeeeeeel cherokees bekeken.

Alvast bedankt,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij lekt dus olie en koelvloeistof.........waar precies?

Rubbertjes van de filtervoet lekken wel eens, zelfde geld voor de pakkingen van de waterpomp. Dit zijn geen kostbare dingen, prima zelf te repareren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mij leek het niet van bovenaf te komen. duidelijk ad filter zelf (heb juist zelf heel wat info gevonden hieromtrent-blijkbaar eenvoudig en komt veel voor met die O-ringen). wat betreft de koeling. de slang die nr de radiator loopt, nr beneden toe, daar ad afsluiting.

maar weeral... zo leek het.

deze is erg mooi en goeie staat. loopt helder, niet aan geprutst, maar wil voorzichtig zijn want er staat zoveel slecht op de markt.

ik heb er een 20-tal min meer gereden, was erg goed en spurt niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan wordt het deze :).

Elke xj die ik zag had het, en haakte steeds af. Maar deze is uitzonderlijk qua staat. Voor de rest helemaal niks op aan te merken (knock on wood).

210000km op de teller, niks roest (ook niet onder de deuren), niks offroad gedaan en is van 98...

3000

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Mss toch ook even jullie mening vragen.

We plannen een trip richting Auvergne. Met lichte aanhanger.

Ik krijg eind volgende week de wagen zodat ik hem inschrijven.

Even groot onderhoud op doen en alles even laten nakijken.

De wagen hft 210000km gelopen.

Is 1000 km heen en terug te doen of toch wat riskant?

Ik lees zoveel slechts over die diesels dat ik schrik krijg...

Tx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een 4 ltr met 210000 is normale stand, zeker als je nog een grote beurt geeft, laat de 2 puntjes even extra controleren en eventueel herstellen en je hebt er een prima auto aan is overigens een zeer goede trekker voor aanhanger enzo

veel plezier ermee

oh ik zie nu pas dat het een diesel is, die zijn ook heel sterk hoor. je moet niet allen de slechte dingen lezen, maar ook de positieve reacties en daar een mix van maken. overigens is je rijstijl ook niet onbelangrijk.

bewerkt door just-a-jeeper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je voor je reactie.

moest ik de auto al bv enkele maanden hebben, ligt het vertrouwen anders.

nu komt de auto en na een nazicht, hup... vertrekken op vakantie.

andere mogelijkheid is op de scenic een trekhaak plaatsen, maar dat zijn ook weer extra kosten.

ik heb best wat schrik om op 800 km van Belgi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Good morning allemaal,

Het is dan toch een andere geworden... vertrouwde het toch niet.

Toevallig nog eentje gevonden, zelfde km, zelfde prijs maar een Classic, met extra set banden. Anderhalf uur mee mogen rijden, volgende ochtend was ie al gekeurd. Die avond stond ie op de oprit :D .

Heeft 3000 km geleden nieuwe radiator en airco gekregen. De aandrijfketting is ook in 2011 vernieuwd.

Geen lekken... enkel wat zweet. Geen opmerking op de keuring, enkel barstje in de voorruit. Niks roest.

Rijdt prima, alles in orde.

Ik kan dus met een geruster hart op reis.

Nu heb ik wel enkele vragen:

- betreft opties die hier niet in staan: zoals elektrische zetels, cd wisselaar enz. Is er standaard al een bekabeling hiervoor of moet die nog getrokken worden?

- de antenne gaat niet naar beneden als de radio afgezet wordt. Doet gewoon niets... Tips iemand?

- voorruit, wat zijn de prijzen ?

- de extra 4 banden verkoop ik. Goodyear Wrangler 225/75R15 102T. Profiel is niet nieuw maar zeker nog jaartje plezier ermee. 3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...