Spring naar bijdragen

Portishead

Forum member
  • Aantal bijdragen

    26
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Portishead

  • Verjaardag 18/05/1976

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Genk, BE

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    1998

Portishead's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Yup, was ik van plan. Was eerder ergens anders geweest voor nieuwe waterpomp en slangen voor koeling. Maar het probleem is weer terug dus k denk da'k een andere garage ga zoeken. Heb al contact gehad met May over de telefoon en ik ga eens langs. Is dit een dure reparatie?
  2. heb het even gegoogled,ok, snap het, in de bak dus. hij heeft 215000km gelopen, dus zal ook wel stilaan toe zijn aan een nieuwe versnellingsbak... ach, ik wacht nog even af. dank je voor je reactie
  3. De gas blijft op dat moment onberoerd, het is bij terugschakelen als ik koppeling loslaat. Banden zijn als nieuw. de synchromeshringen zitten in de bak of achteras? geen idee, beetje mechanisch een leek
  4. Hi, Sinds een tijd heb ik volgende problemen: - bij het terugschakelen (manual) in een lichte bocht en tegen nog 30-40km/u verlies ik de grip vanachter en slipt ie uit. Niet altijd. Hij staat vanzelfsprekend in 2wd. - bij het terugschakelen van 3 naar 2 en als ik de koppeling iets sneller loslaat hoor ik even een gekraak Vooral het uitslippen is erg gevaarlijk.
  5. ok, dank je ! ik zal dit nakijken en 15e gaat ie binnen vr de sensor tx again!
  6. heel klein beetje, vooral getonk en wat gekraak helemaal anders dan vooraan
  7. k heb eens aan de achterbanden geschud. hoor een licht geklongel enig idee?
  8. als ie koud is doet ie het niet enkel na een tijd je warmrijden. bv in eerste vertrekken op een helling heeft ie feller maar hangt af hoe je met de koppeling speelt. garage heeft enkele maanden geleden een product in de achteras gegoten zodat het binnenwerk niet zo warm wordt tijdens het rijden maakte hij dit geluid nooit nu tijdens het rijden ook, rond de 70km/uur en niet altijd tong tong bonkend geluid maar niet erg luid. het binnenwerk zou volgens de garage gereviseerd moeten worden, wat erg kostelijk is. de kruisjes zijn nog goed en op de aandrijfas zit ook geen, speling. mss best een goede tweedehandse achteras zoeken? heb toch ook een nieuwe voorruit nodig (kleine barst) en de bladveren zijn ook aan vernieuwing toe. weet wat doen dus....
  9. yup, staat dan op nul. nieuwe sensor in bestelling en ondertussen rijd ik met de stekker eruit, om de gauge niet kapot te maken. daarjuist ook eindje gereden. achteras make 'tong-tong' soms. lagers zijn dus aan vernieuwing toe? eeuwige ziekte bij de xjs blijkbaar
  10. Zo, nieuwe waterpomp, dichtingen, slangen enz ge
  11. Deze maandag ging het lichtje vh koelwater branden. Bijgevuld en doorgereden. Leek een lek want onderweg bijgevuld. Normaal staat ie 90 graden, deze keer op 100 maar bleef stabiel. En dan plots in het rood. Enkele seconden later stond ik al langs de kant en motor af. Laten slepen. Gelukkig verzekering met takeldienst en vervangwagen. Vandaag kreeg ik nieuws van de garage: door een hete olie zijn de slangen verduurd en beginnen lekken. En van de waterpomp is door de hitte de wand van de waterpomp erg verdund. Vernieuwen dus. Uren, nieuwe slangen en waterpomp afgewerkt up and running zo'n 600-700 euro... EN deze garage is niet duur en goeie reputatie. Maar ik weet dus niet of de cylinderkop gebarsten is of niet. De garage heeft druktesten uitgevoerd en alles lijkt in orde maar zeggen er ook bij dat het uiteindelijk pas als waterpomp en slangen 100% staan, dat we na een testrit zullen weten of we verdere kosten hebben (indien kapot nogmaals zo'n 700-800 euro). Zelf kan ik die dingen niet. Geen kennis, geen tools en gewoon geen tijd. Zure appel maar wil hem ook niet weg doen. Heb er al een jaar kosteloos plezier van. Wel groot onderhoud gedaan in januari. Iedereen is negatief tov de VM diesel, maar ik rij hem rustig warm. Op reis met 500kg erachter 3000km zonder problemen. Denk sowieso na de reparatie zelf eens eronder te kruipen of alle lekken wel daadwerkelijk weg zijn. Anders is het binnenkort terug zover.
  12. is zoiets duur om te repareren EN is het noodzakelijk zoiets snel te repareren? ik kan namelijk nu voor 250 euro leren zetels overkopen van iemand en zit met een maandelijks budget daar heb ik ook een vraag over. die zijn elektrisch, maar mijn classic heeft geen prewiring volgens mij. iemand meer advies of nieuwe topic?
  13. ok dank je. wat bedoel je met de ls? dacht ook al aan de kruisjes. hij heeft nu 210000km, dus die mogen ook vervangen worden denk ik voor alle duidelijkheid, hij doet het alleen in 1ste. bij hogere snelheden niets. als de wielen gedraaid zijn doet ie het feller (meer kracht nodig?)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...