Spring naar bijdragen

uitlaat 6 cyl bij 4cyl


 Share

Recommended Posts

Tja, zo denderend weet ik ook niet veel van uitlaten af, dus toch maar even vragen:

Ik heb dus een 2.5 si benzine/lpg schakel uit 1996, wat dus een 4 cylinder is.

Bij de ene kwikfit zeiden ze dat ze de uitlaat hadden (uit boek), bij de andere kwikfit waar ik was voor apk zeiden ze dat ze geen uitlaat hadden voor deze, dus ik wees ze op degene die in hun boek stond, maar daarbij zeiden ze dat dat niet ging passen (Visueel zelfde als die er onder lag)..

Wat is nu het effect als men toch een uitlaat (achterdemper + pijp, en katalysator) voor een 6 cylinder hangt onder een 4 cylinder?

(Inmiddels is de uitlaat al vervangen door GB Service in SON die zich specialiseert in Jeeps (maarja dat wil nog niet zeggen dat het dan ook goed gedaan wordt), maar toch de vraag (want je weet maar nooit, misschien dat er nu toch 1tje voor 6cylinders er onder hangt))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit alles als je origineel wil blijven rijden(?):

Volgens mij gaat het om de diameter en de lengte van de uitlaat, als die (ongeveer) gelijk is aan het origineel, maakt het eigenlijk niet uit welk merk je neemt.

Ik ben blij dat je bij GB (GP?) in Son bent geweest, die hebben iig wèl verstand van Jeeps en zijn wat zorgvuldiger. Bij Kwik-fit kàn het goed gaan, ik heb helaas andere ervaringen en als het niet past màken ze het passend. (als je begrijpt wat ik bedoel)

Volgens mij merk je vrij weinig, en zolang de katalysator en demper goed werken (APK) lijkt het me een goeie oplossing. Misschien heb je nu wat minder tegendruk, maar waarschijnlijk is het verschil niet zo groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de YJ (Wrangler) zijn er geen verschillen tussen de 4.0 en de 2.5. Ook de 4.2 heeft bijna dezelfde uitlaat, maar daarbij is in iedergeval de kathalisator anders.

Ik neem dan ook aan dat dit bij de Cherokee hetzelfde verhaal is. Op foto's ziet het er allemaal precies hetzelfde uit, en een autofabrikant zal bovendien streven naar zoveel mogelijk gelijke delen ivm ontwikkelings en vorraadkosten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Kameel@Jun 29 2005, 11:47

Ik ben blij dat je bij GB (GP?) in Son bent geweest, die hebben iig wèl verstand van Jeeps en zijn wat zorgvuldiger.

Misschien heb je nu wat minder tegendruk, maar waarschijnlijk is het verschil niet zo groot.

<div align="right">

Yep je hebt gelijk GP service (www.gpservice.nl) en mij lijkt ook wel dat ze er verstand van hebben, in iedergeval zowiezo vriendelijke gasten.. Maar wel met een geweldig gare volkswagen jetta als leen-auto, als je daar uit stapt heb je ineens enorm gespierde armen want dat sturen...... biggrin.gif

minder tegendruk, resulteert in slomer zijn? 2.5 is al een behoorlijk sloom bakkie.. sad.gif maarja ik had toen nu eenmaal een andere auto nodig en deze zag er goed uit, nu een beetje spijt dat ik niet voor een 4 liter ben gegaan, maarja een fatsoenlijk net ogende was toendertijd niet beschikbaar..

@87wrangler:

Ik denk dat je compleet gelijk hebt, want tja het bespaart enorm aan kosten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...