Spring naar bijdragen

Bonk Bij Gas Geven Wj 4.0 2000


Recommended Posts

Hallo allen

ik hoor sinds kort een bonkje bij het gas geven. Op benzine en LPG.

Als ik stapvoets rij is het al hoorbaar als ik lichte, korte stootjes geef op het gaspedaal.

Het is niet hard, maar het is wel nieuw.

Ik lees van alles over mogelijke oorzaken maar misschien heeft een van jullie dit al eens gehad en opgelost.

Thanks !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok dank...

Heb al wat meer ervaringen opgedaan :

Het is het heftigst als ik

1. een peut gas geef (vanuit rond de 180 toeren idd ) zodat hij terugschakelt - kickback- en dan meteen daarna het gas loslaat. BONK!

2. cruise control uitzet als ik 105 rijd, en weer aanzet als ik bij de 95 ben. dan geeft ie zelf een peut "corrigerend" gas. BONK! (Meeste BONK bij heuveltje af).

Nou...dat is toch vrij gedetailleerd he..

Het zouden ook de LPG instellingen kunnen zijn die ge-update moeten worden. Twee maanden geleden is de hele motor vervangen. DE CPS blijft dan volgens mij dezelfde, en die was vrij nieuw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees de amerikaanse fora eens na op "CPS problems" beschrijven ze gelijke problemen. De CPS geeft mogelijk een fout (eigenlijk geen) toerental door waardoor de automaat kort terugschakelt en echt een klap door de aandrijflijn kan geven. Vele USA Jeeprijders herkennen dit bij invoegen op snelweg en na 'gas los' een bonkje door de aandrijflijn. Gelijke situatie als wat jij beschrijft na even kickdown (hogere toeren) gehad te hebben. Wat zich ook eventueel kan voordoen is 'het hubje' bij bepaald toerental op snelweg. Zoeken zoeken zoeken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...