Spring naar bijdragen

Snelheidsmeter staat tilt


Recommended Posts

Gisteren aan het rijden, begint ineens de snelheidsmeter tilt te slaan.

Geeft soms niets aan, telt dan ook geen km's, soms 160, soms 90, soms...

De aansturing gebeurt volgens mij dmv een Halgever op de uitgang van de tussenboite. Dus ofwel sensor kapot wat nog wel is wil voorkomen bij een halgever ofwel ergens slecht contact.

Slecht contact aan dashbord kan ook, heeft iemand dit al gedemonteerd of heeft

iemand dit fenomeen ook gehad?

Het gaat over een TJ 2.5 van 1999.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probleem is lastig te bepalen bij een TJ. De hele klokkenwinkel wordt via een 2 draads data verbinding getuurd door de PCM. Mogelijk doet de sensor inderdaad raar, maar het kan net zo goed in je dash zelf zitten! Doen alle andere meters wel gewoon wat ze moeten doen?

En de speedsensor kan ook een foutcode genereren:

hou de reset knop in van km teller en zet het contact op en hou de teller in de jeep gaat dan alles testen en dan als alles gedaan is zet contact op en af en je krijgt de code je km teller en dan weet je wat er defect is !

Daarvoor heb je wel de codelijst nodig: -Klikkerdeklik-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag gemeten: Hall-gever werkt perfect. Ook bedrading uitgemeten werkt ook perfect.

Dashbord gedemonteerd en gekeken of er goed contact was en dit is er.

Dan kan het volgens mij enkel nog de meter zelf zijn.

Als ik hem uitlees doen alle meters het nog ook de snelheidsmeter en er wordt geen foutcode gegenereerd.

Die databus wordt nu hier ook in Europa gebruikt o.a. door Peugeot, Renault, Opel, Citroen,... en men noemt dit MULTIPLEX. Alleen staan ze in de VS altijd veel verder.

Als ik door putten of hobbels rijdt doet de meter wel iets dus denk ik nog steeds aan slecht contact ergens...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...